När allt egentligen bara handlar om att bestämma sig!

Tänk att allt egentligen bara handlar om att bestämma sig. Att bestämma sig och sen stå fast vid sitt beslut. Från att bestämma sig hur man vill att dagen skall starta, viken mat man skall äta, vart man vill bo och hur man vill vara som person.

Det här är också det som är mitt största problem här i livet. Jag har så svårt för att bestämma mig och jag blir så stressad över att fatta beslut och blir lätt paralyserad av panik. Som i sin tur leder till att jag blir så utmattad att jag måste bara sätta mig och ta det lugnt.

När jag vaknade imorse så kunde jag inte bestämma mig ifall jag skulle tillåta mig en sovmorgon samtidigt som jag ville komma upp i tid och få en massa gjort. Nästa problem började när jag skulle bestämma om det här skulle få bli en effektiv dag ute i solen eller om jag skulle sätta fart med allt som behövdes göra här inne i huset istället. 

Sen när jag inte kunde bestämma om jag tyckte att det var en allt för härlig dag att låta gå i spillo, genom att göra en massa måsten eller om vi skulle åka och hitta på något med barnen så kände jag mig bara, för andra lördagen i rad så enormt trött och utmattad att det slutade med en stunds soffläge.

Efter en liten paus så tyckte jag ändå att krafterna hade kommit tillbaka och det behövdes en liten fikastund. Vaniljbullar eller chokladbollar? Men varför utesluta det ena när man kan få båda men skulle jag ta en långpromenad eller löprunda efteråt? 

En långpromenad blev det för då kunde vi promenera hela familjen och jag kunde ju faktiskt hinna med en löprunda också, efteråt. Men skulle vi promenera en snabb kortare runda då så jag hann att springa efteråt eller skulle vi ta en längre fast lugnare promenad? 

Efter en lite lugnare med mycket varm promenad då vi under promenaden inte kunde bestämma oss för vart vi egentligen vill bo så var det dags för middagsplaner. Men vad äter man en sådan här skön lördagskväll då tankarna på en löprunda har ebbat ut men ersatts av träningsångest. Skulle vi laga mat hemma och i så fall vad för något eller skulle vi beställa mat. Men varifrån?

Nu när dagen börjar närma sig sitt slut och de flesta beslut är fattade så kan jag lätt konstatera att oavsett vad jag hade valt så nog sjuttsingen hade jag ändå undrat hur dagen hade blivit om jag hade valt det andra.

Följande bestämdes under dagen.
En sovmorgon, lite "innemåsten", en för solig dag för att gå till spillo, en lugnare långpromenad, vi bor bra där vi bor, ingen löprunda men ändå träningsångest och till sist hemlagade chiliburgare. 


Chokladbollar och vaniljbullar.
 Chiliburgare med bacon, ost, tomat, gurka, sallad, lök och hickorysås.


/ En mycket "trött i huvudet" Marielle som undrar varför varenda lördag måste bli så här?           

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, herregud gumman. Jag kan också lida av lite beslutångest ibland, men ligger i lä nu känner jag :). Tror att du gjorde bra val trots allt tillslut ;). Kör inte slut på dig bara!

Kram

2009-04-04 @ 21:33:54
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Skatan

Beslutsångesten personifierad (emellanåt) har hälsat på :)

2009-04-04 @ 22:34:16
URL: http://www.omlivetiettskatbo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0