Old psycho lady!

Jag blev riktigt skraj idag fast först blev jag riktigt förbannad. Jag blev jagad av en galen tanta i en bil idag, Jo, det är sant. Det låter som värsta skämtet men det är helt och fullt sant. Det värsta är att jag inte kan släppa det här när jag egentligen inte vill ägna en enda tanke mer åt denna hysteriskt sjuka bilförare.

Ni vet, ibland när man ska genom en korsning vid ett rödljus så händer det ju faktiskt att bilen före inte riktigt hinner med över innan det slår om till rött igen. Det här hände mig idag. Fast inte mig egentligen, utan bilen som kom från höger som råkade bli stående tvärs över hela min väg. Det här gjorde ju så att jag försattes i en mindre olustig situation eftersom bilarna till min högra sida som skulle svänga vänster hann få grönt och började att köra. Och jag stod ju där jag stod för jag ville ju varken bli påkörd eller köra på bilen framför.

Men tydligen så måste jag ha gjort kärringen i bilen bakom mig något för hon började tuta nå´t så in i H på mig och jag försökte med kroppspråk  visa att jag inte kunde köra, då jag hade en bil som stod i vägen för mig. Men tanta gav sig inte utan fortsatte att tuta. När jag till slut äntligen fick köra iväg så tänkte jag att allt var frid och fröjd och att sådant här händer ibland och det är inte mer med det.

Tills jag kommer till nästa rödljus och kärringen dyker upp bakom mig igen och börjar tuta. Jag tittar då bak i min backspegel och får se henne sitta och göra en massa tecken åt mig på ett språk som jag då inte är van vid. Jag har ingen aning om vad det betyder men särskilt snällt såg det inte ut att vara. Jag kör iväg sen när det blir grönt med henne tutandes efter mig samtidigt som hon försöker köra om mig, förbi mig upp på den smala påfartsvägen ut mot motorvägen igen. 

Jag trodde ett tag att hon skulle preja mig ur vägen och trampade därför gasen i botten tills hon var utom synhåll. Jag såg då framför mig hur hon till slut skulle få stopp på min bil och kliva ut och fram till mig med handväskan i högsta hugg och försöka slå sig in i bilen med den, där lilla jag satt med skräcken i ögonen..


     

Uhhh...finns det inget bäst före datum på galna kärringar i trafiken?
Eller ska galna kärringar överhududtaget finnas där:-) 


Kommentarer
Postat av: Nina

men gud så helt sjukt! låter obehagligt!



kul att du kikade in hos mig :)



ha en bra kväll!

2009-04-20 @ 18:38:59
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Linda (syster)

Men jösses vad var det för en galen tant, anmäl henne till polisen. hmm

2009-04-20 @ 18:51:03
Postat av: soffie

å va fin du är på bloggheadern,

herregud vad var det för en galning du stötte på

undrar vad det va hon ville idioter finns det tyvärr gott om,

ha en toppenkväll hmm kan man det på emn måndag tro?

2009-04-20 @ 20:06:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Se där ja - inte bara jag som råkat ut för tillspetsade situationer förstår jag (fast din är nog lite läskigare för man vet ju faktiskt inte vad som kan hända i sådana situationer)

2009-04-20 @ 20:42:36
Postat av: Revell

Sorry, vet inte varför mitt namn inte kom med? =)

2009-04-20 @ 20:45:01
URL: http://www.mogilny.com
Postat av: segsliten

Skrattar En del är tydligen inte kloka! Annars brukar jag mest reta upp mig på gubbar i hatt.

Kram ☺

2009-04-20 @ 23:38:57
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: Lallis

Men sicken tant! Skäms på henne. Tycker jag.

Kram Lallis

2009-04-21 @ 03:23:20
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: Jessi

Ja, herregud...vissa borde sluta köra bil. Och i den här sta'n borde folk lära sig att använda blinkersen! Hoppas du slipper galna tanter idag! =)

2009-04-21 @ 07:23:37
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Linda (svägerskan)

Vilket spännande liv du har!

I jämförelse med mitt...

2009-04-21 @ 08:05:39
Postat av: Josefine

hahaa, vilken läskig tant!

2009-04-21 @ 08:13:39
URL: http://josefinedijkstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0