Olika sätt att se på en sak!

Om man skulle fråga mig vad jag har gjort idag så skulle jag nog svara - ingenting. Men det är ju egentligen inte sant. Vi har bara lite olika sätt att se på, att göra ingenting. 

Det är väl återigen vilka krav man har på sig själv och vad man vill åstadkomma med en dag som styr vad just ingenting betyder. För visst är dammsugning, vikning av ett tvättberg, en rask långpromenad och middag hos syster också, att göra någonting när jag riktigt tänker efter. Men om jag jämför med mitt vanliga tempo, så får det den här dagen att framstå som just en drivardag. 

För när hade jag en ingentingdag senast egentligen? Vad är en ingentingdag numera? Det var så länge sedan att jag nästan inte minns. Det skulle väl kanske vara en sådan dag då man bara inte vill/kan kliva ur sängen och inte dra upp rullgardinen av olika anledningar. Men inte ens de dagarna, när huvudet bankar av diverse alkoholhaltiga drycker som intogs dagen innan, kan jag tillåta mig att inte göra någonting. 

Men trots att min ingentingdag idag egentligen inte blev någon sådan dag så har den här dagen och den här helgen varit väldigt mysigt och jag är nöjd. Så till den grad att jag kan tänka mig att ta helg även nästa vecka igen. 

         Killevippen all girls and boys!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det där gick ju bra! Med texten vid bilderna menar jag. Du fick mycket gjort på en ingentingdag. Söndag är till för att njuta, hoppas du gjorde det! :-)

2009-04-20 @ 00:13:40
URL: http://husetvidkullbacken.blogspot.com
Postat av: Angelica E

Tack för titten hos mig!!! Så klart var jag tvungen att titta in här också, och superfin blogg! Alltid roligt att hitta nya "bloggisar"!



Så klart att du måste ta helg nästa vecka med, sviterna går ju snabbt över skrattar, från en som vet ;D



Stor kram



Angelica

2009-04-20 @ 11:01:03
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Postat av: Jeanette Hamner

Kul att du tittade in hos mig. Ha en fortsatt bra ingentingdag!

2009-04-20 @ 17:02:47
URL: http://www.jeanettehamner.blogspot.com
Postat av: segsliten

Vi kvinnor tycker oftast att vi inte gjort någonting, när vi gjort ett helt dagsverke i hemmet. Det är som om vi blivit påverkade utifrån och dessa sysslor inte betyder lika mycket som andra.

Jag hade ingen aning om att Spongebob var så gammal! För ett tag sedan hade jag ett inlägg om just honom. Skulle du ha lust att läsa, så har du länken här: http://permanentformsvacka.blogspot.com/2009/03/obstinat.html

2009-04-20 @ 17:12:13
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0