Telepati!

Det är lite läskigt ibland. Då när man tänker en tanke och någon annan gör detsamma, precis samtidigt. Man blir lika chockad, förvånad och förstummad varje gång. Hur kan det komma sig? Vad är det som gör att vi exakt samtidigt gör exakt samma sak, tänker samma tanke. Är det slumpen? Eller en invand handling som egentligen inte alls är någon slump?

Jag hade i alla fall ett sådant "moment" idag. Ett telefonsamtal som kom exakt då jag tänkte samma tanke. Tanken om att slå det numret som går till den personen som i exakt samma sekund tog upp sin telefon och slog numret, det numret som går till min telefon som jag just då höll i min hand för att slå det nummer som går till den telefonen som hon höll i sin hand.


En dubbel tanke!


 

Kommentarer
Postat av: Jessi

Det händer mej och min bästa vän Therese rätt som det är både med telefonsamtal och sms. Lite läskigt men det känns ändå tryggt på nåt vis. :)

Ha en skön helg!

2009-04-24 @ 19:04:52
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Jessi, igen

Nä, hundkräket tillhör grannen i lägenheten över.

Jag har bara 2 kattakräk! =)

2009-04-24 @ 19:56:00
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: lilalili

Det är något som händer lite då och då - alltid med människor jag står nära på ett eller annat vis. Det är en lika underlig känsla varje gång det händer!

Ha en skön lördagskväll! Kramis

2009-04-24 @ 20:37:10
URL: http://lilalili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0