En skön eftermiddag!

Idag gick jag och maken tidigare från våra jobb för att gå på matiné. Vi gick och såg filmen "Flickan som lekte med elden" Jag har ju läst böckerna och vi har tidigare sett  "Män som hatar kvinnor" i våras. Så min väntan har varit lång för att se den här filmen.

Men eftersom det nu var ett tag sedan jag läste böckerna så var inte själva handlingen dagsfärsk i huvudet längre men trots det så kände jag mycket starkare i den här filmen att mycket av handlingen var borttagen och saknades. Jag vet att jag själv tänkte vid ett flertal tillfällen "oj, är vi redan här i handlingen". 

Dock är jag mycket nöjd med bioupplevelsen och Lisbeth är lika cool och imponerande som alltid. Nu återstår bara att se film 3 "Luftslottet som sprängdes" eftersom jag nu är väldigt förväntansfull och jag tror att det är den bästa utav filmerna.




(som inte blev speciellt imponerad av Paulo Robertos skådespelartalanger)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hi hi, vill du oxå skriva upp&ner ?

Klicka här http://www.sevenwires.com/play/UpsideDownLetters.html

2009-12-04 @ 21:33:16
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Lilla a

Hej,



Sitter och väntar på resultatet i finalen i Idol. Vet inte riktigt vilka jag tycker skall gå vidare... Tror att jag vill att Erik och Tove skall gå vidare. Jag tycker Tove lyckades bra med sin utmaningslåt.



Jag gillade också Stieg Larssons böcker. Vi läste de första två i bokklubben som jag är med i. I filmerna tycker jag de har lyckats bra med att illustrera Lisbeth men kankse inte riktigt lika bra med Mikael. Bra var i varje fall den första filmen tycker jag. Den andra har vi inte sett men det skall bli roligt att göra det.



Hoppas du får en bra helg!



Kram Lilla a

2009-12-04 @ 22:20:47
URL: http://gladdagboken.se
Postat av: Jessi

Det är ju alltid så när dom gör film av böcker, skulle dom ha med allt skulle väl filmerna bli 7 timmar långa...

Men mysigt med ett biobesök sådär på eftermidda'n! Jag har 3 biocheckar som måste lösas in före januari, dags att ta tag i det snart.

2009-12-05 @ 10:51:40
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Skönt att du känner dig piggare nu! Måste se till att se den där filmen nu också. Ha en finfin lördag :-)



Kram Nina

2009-12-05 @ 12:59:09
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Lilla a

Hej igen,



Behöver tips från coachen (dvs du). Vad tycker du är roligt att läsa om på min blogg? Skall jag ta bort något eller skriva mer av en viss typ av inläggen? Till skillnad från dig som har en trogen skara läsare på runt 50 personer per dag. Åker min kurva upp och ner som världens jojo. När det går upp så blir jag förstås glad men inte när det går ner. Glömde kanske att skriva i utmaningen att jag inte alltid är den som har bäst tålamod. De dagarna är de då jag tänker att det där med bloggeri kanske inte var min grej ändå.



Hur har det varit för dig? När och varför började du blogga och vad gör du för att skapa intresse för din blogg och för att fortsätta känna dig motiverad att skriva?



Hmmm... idag är som du förstår inte min bästa dag...Hoppas du har en bättre dag.



Kram lilla a

2009-12-05 @ 15:25:36
URL: http://gladdagboken.se
Postat av: Zun

Ja, Paolo Roberto var ju ingen succé direkt. Hörde att han faktiskt hade fått provspela inför sin roll, hade ju varit lite jobbigt om han inte hade fått den ;-)



Lisbeth Salander är förmodligen världens coolaste brud!!



/Zun

2009-12-05 @ 19:55:35
URL: http://zunderbar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0