It´s a pen!

De här små raringarna är jag numera ägare till. Jag har ju tidigare använt mig utav Make up store´s "Cover all mix" fast i den lilla burkformen med de här tre olika färgerna.

Men nu så har dom då kommit i pennform också och det är underbart. För er som inte vet vad jag pratar om så är det här concealerpennor. Dom här används för att täcka lite överallt i ansiktet där det behövs, därefter smetar jag ut det med fingret som på så vis får det att jämna ut sig mer p ga den värme som fingret avger. Man kan också välja att använda sig utav en syntetpensel, vilket jag alltid har gjort innan men mer för att ta upp från burken eftersom man ska aldrig ska ta direkt med fingret ur en make up burk p ga risk för bakterier.

De här pennorna finns i tre olika färger som alla har sina olika användningsområden.

Röd= används t ex till de mörka partierna under ögonen.
Gul/grön= till röda partier i ansiktet som under näsvingar och på näsa samt rödflammiga kinder
Beige= en mellanfärg som går bra att blanda med de andra för att få en märmare nyans till din egna hudton samt till andra små blemmor och bestyr man har i ansiktet. 

Fördelarna som jag ser det med att de nu finns i penna är att det blir lite lättare att täcka de riktigt små blemmor samt att jag tidigare har upplevt att det lätt har blivit lite "snuskigt" i burkformen.

För er som aldrig har provat kan jag varmt rekommendera dessa. De finns på Make up store i trepack för 240 kr.



   


Kommentarer
Postat av: Zun

Ja, vad skulle man göra utan concealer? Jag skulle lätt skrämma iväg alla människor omkring mig om de skulle se ringarna jag har under ögonen utan smink ;-)



Länge sedan nu, vännen. Hur har du det?



Kram Zun

2009-12-05 @ 19:53:34
URL: http://zunderbar.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Aj löööv concealer :-)

Ha en fin kväll du också!

Kram Nina

2009-12-05 @ 19:55:20
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Lilla a

Bra tipps! Jag har en av de där concealerna på burk men det kan vara värt och köpa pennorna. Mitt mål för 2010 är att det skall bli ett "snygg år" :-). Med det menar jag att jag skall börja bry mig lite mer om både min hälsa (motion och kost) men även bry mig lite mer om mitt utseende.



Tack så mycket för din kommentar. Tror att min prestationsångest och min tävlingsinstinkt som tagit över från min ursprungstanke med bloggen. Från början tänkte jag bara skriva för att hålla mig sysselsatt under min mammaledighet och samtidigt får använda huvudet. Jag tycker fortfarande att det är roligt att skriva inlägg och det är jättebra för mig med utmaningarna för det gör att jag får ändan ur vagnen och kommer ut och rör på mig. Problemet är bara alla listor och räknare som jag lätt stirrar mig blind på. Samtidigt kan jag inte sticka under stol med att jag gärna vill att det skall vara några som läser det som jag skriver.



Oj, nu blev det en jättelång kommentar.



Sist men inte minst undrar jag hur många steg du gick idag.



Kram, kram från lilla a

2009-12-05 @ 21:17:35
URL: http://gladdagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0