Päron!?

Jag prenumererar på tidningen "iform" och fick för en tid sedan en liten bilaga till den tidningen där det stod att vi kvinnor består av fem olika kroppstyper.
1. äpple
2. mullig
3. pojkaktig
4. päron
5. spinkig
Jag kunde med en lätt övergripande blick konstatera att jag tillhör kategorin päron. Vi päron har en ganska så tunn överkropp men med en mer framhävande underkropp :-)  Detta med underkroppen eller som jag vill kalla det "kraftig benstomme" är något som jag nog aldrig kommer acceptera. Jag blir i perioder på några månader emellan så frustrerad över detta med "kraftig benstomme" att jag är beredd på att göra allt för att få långa slanka muskelösa ben på 150 cm :-) Till mina 159,5 cm vill jag tillägga. Till råga på allt stod det i det lilla häftet från iform att vi "päron" var tvugna att ha tålamod eftersom det som sitter just runt lår och bak tar väldigt lång tid att fförbränna bort. Den bästa träningsformen för oss var långa och många promenader varvat med lite box för att få symetri i kroppen. Därför har jag bestämt mig för att gå och slå mig igenom livet. Häng med om du är sugen!



Over and out!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0