Sänggående eller kanske soffgående?

Så här är det. Har man problem med att somna som jag har så blir ju själva sänggåendet lite problematiskt. För de flesta så räcker det med att lägga huvudet på kudden och sen somnar man nästan på en gång. Jag vet, för jag har varit en sådan själv. I stort sett hela mitt liv, fram tills nu då. Jag har ju mina rutiner på kvällarna för att jag ska komma i ro och för att jag lättare ska kunna somna. Det här gör ju kvällarna lite tråkiga får man nog säga. För minsta lilla avvikelse kan ju få hela min sömn ur rubbning. M a o inga spontana kvälls aktiviteter ( vad nu det kan innebära) kanske en spontan fönsterputsning ha ha... 

Mina rutiner:
Varva ner minst 1½ timme innan sänggåendet.
Hålla mig vaken länge  ( ju mer jag försöker tvinga mig att sova desto mer spänner jag mig) 
Lyssna på mina avslappningsövningar som jag fått från J.
Har jag inte somnat inom 30 min, gå upp och avled uppmärksamheten från sänggåendet. ( blogga då kanske)
 
Kanske hade en sådan här säng hade varit något?


 
   Då går vi och lägger oss då...eller?

Kommentarer
Postat av: Linda

Kunde du somna igår?

2009-02-13 @ 13:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0