Från längtan och glädje till frustration och irritation på ½ sekund!

Ja, så kan det vara ibland när man hämtar barnen på dagis. Efter en lång arbetsdag så vill man inget annat än att komma hem och gosa med barnen men från det att jag öppnar dörren till dagiset så möts jag alltid av samma visa.

Min längtan och glädje efter att få träffa mina små barn bara slår över till irritation på en ½ sekund. Det behövs inte mer för att väcka ilskan i mig. En ilska som egentligen inte borde finnas där som den fina och pedagogiska mamma som man är men den finns där och jag vet snart inte vad jag gör.

För mina barn kissar ner sig HELA TIDEN!!!!!!!!!

Ja, ni hörde rätt. Inga världsproblem och absolut inget att gråta floder över men nu måste jag bara få det ur mig. För jag orkar snart inte längre. I vårat hushåll går tvättmaskinen för fullt ideligen för här byts det nedkissade flicktrosor, pojkkalsonger, byxor, strumpbyxor och kjolar 3-4 gånger dagligen/barn.

Så den syn som mötte mig idag var A i bara kalsonger (visserligen är det varmt men några mer extra kläder hade han inte) och E i lånade trosor, lånad kjol och lånad tjocktröja eftersom hennes extrakläder också hade tagit slut.

Jag är en god mamma innerst inne och jag vet att på sätt vis kan de inte rå för det men vart ska jag göra av min irritation och frustration över det här? Jag tackar då gudarna att huset vårat är stort och att jag kan få gå unden en stund och jag vill också tacka er för att ni tar er tid att läsa om mina små vardagsproblem.
 
NU är det dags för att slänga in en maskin tvätt.



Tack och bock!


 

 

    

Kommentarer
Postat av: Maria

Superpepp!!

2009-07-01 @ 19:13:18
Postat av: Therese

huu visst är det så ibland slår det om fort, samtidigt har i alla fall jag numera närmare till

skratt med. Hoppas kvällen blir bra! Vi ska ut på en

promenad senare men det kommer inte vara någon Powerwalk mest en skön promenad.

2009-07-01 @ 19:57:34
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0