Jag njuter!

Jag njuter av att vakna till ljuset på morgonen.
Jag njuter av att kunna öppna altandörren kl 6 på morgonen och känna solen värma mig så tidigt. 
Jag njuter av att kunna ha mina sommarklänningar på mig som har fått hänga alldeles för länge orörda i garderoben.
Jag njutet av att kunna se alla sommarklädda människor gå omkring och njuta på stan.
Jag njuter av att se mina barn leka utomhus hela dagarna.
Jag njuter av att känna grilllukt i var mans trädgård.
Jag njuter av att kunna ta en långpromenad sent i sommarkvällen.
Jag njuter av att kunna sitta under vår markis och bara låta lugnet komma efter ett träningspass.
Jag njuter av att veta att vår nalkandes semester snart är här.
Och jag njuter så mycket att jag inte vill gå och lägga mig på kvällarna för jag vill ta till vara på varenda dag, varenda timma och varenda sekund av solljus som vi kan tänkas få här på sommaren i vårt avlånga land. 


 
Men allt det här njutandet gör mig också väldigt trött. Trött för att alla sommarens intryck ska ta till varas på, trött för att solens strålar gör det varmt för mig och trött för att livet inte bara stannar upp på sommaren och låter mig vara ledig, så väldigt trött blir jag, trött så himla trött......



God natt, goddag och god morgon.
 


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Det verkar som om du mår ganska bra just nu :-) Ha en riktigt härlig kväll!

2009-07-03 @ 20:37:44
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0