Existentiella frågor!

Just nu kör vi en liten spontan existentiell frågestund min lilla E på 5½ och jag.

-Ligger Sverige högst upp, mamma?

-Vad finns ovanför rymden, mamma?

-Vad är rymden gjord av, mamma?

-Vad hette de första personerna i Sverige, mamma?

-Vart kommer vi ifrån, mamma?

-Kommer flickor ut från mammas snippa och pojkar ut från mammas mage, mamma?

-Hur kommer egentligen bebisarna in i mammas mage då, mamma?

Så om just du känner att du behöver få svar på en existentiell fråga, så är jag redan uppvärmd och klar så "go ahead" fråga på bara.  



Självklart så har jag svar på det mesta redan så google behövs väldigt sällan i mitt fall.



  

Kommentarer
Postat av: Jessi

Varför avslutar alltid ungar sina frågor med "mamma"? ;)Eller, as the case might be, "pappa"?

Hur går det med förkylandet förresten? Visserligen ingen existentiell fråga men ändå..

2009-06-15 @ 19:49:38
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Nina

Jaaadu, jag förstår vad jag har framför mig :-) Redan nu får jag tusen gånger om dagen frågan "Vaffödårå" :-) Ha en härlig måndagkväll!

2009-06-15 @ 20:02:29
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Zun

Min fyraåring var väldigt bekymrad över hur mamman skulle kunna äta något överhuvudtaget under graviditeten, för "bebisen skulle ju bli smutsig"



Ständigt återkommande fråga vid samtal om saker som skedde pre-birth: "var fanns vi då? Var vi i magen?" (men nej, de vet ju att de inte var där inne samtidigt ;-) Den frågan har sitt givna svar i vår familj, efter ett klokt råd från en klok släkting. "Ni fanns i våra hjärtan"



Kram på dig!

/Zun

2009-06-16 @ 00:19:54
URL: http://zunderbar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0