I semestertider!

Enkel Engelska för den vanlige turisten i sommar...                                   
 

> Behåll växeln, det är jämnt:                                                            
> Keep the gear, it is always 

> Än sen, då?:
> Then then, then? 

> Det har gått en propp i köket:
> A plug has walked in the kitchen. 

> Det killar:                                                                      
> It boys! 

> Jag vill gärna ha mer paj:
> I want brain have more broken. 

> Kan du se knölvalarna?:
> Can you see the bastard-elections? 

> Jag har fått sendrag i min vad:
> I have got latepull in my what 

> Har ni revbensspjäll?:
> Do you have fox bone ventilation? 

> Har du varit med om det förut?:
> Have you been with if that before? 

> Jag anar ugglor i mossen:
> I suppose owls in the swamp 

> Han är bortrövad:
> He's away-assed 

> Ingen fara på taket:
> No danger on the roof. 

> Hur mycket är klockan?:
> How plenty is the bell? 

> Är det överhuvudtaget möjligt?:
> Is it overheadtaken possible? 

> Jag har aldrig hört på maken:
> I have never heard on the husband! 

> Det ger jag sjutton i:
> I give seventeen in that! 

> En snuskhummer:
> A filthy lobster. 

> Oj, min tunga slant:
> Oops, my heavy coin! 

> Vill du ha kaffe på maten?:
> Would you have coffee on the food? 

> Sköt om dig:
> Shot around yourself! 

> Se dig inte om:
> Look you not if! 

> Ta dig i brasan!:
> Take yourself in the fire! 

> Slå dig ner och ta för dig av kakorna:
> Hit you down and take for you of the cookies. 

> Nära ögat skjuter ingen hare:
> Close to the eye shoots no rabbit. 

> Vad är du för en, jag känner inte igen dig:
> What are you for a one, I don't feel again you! 

> Gör inte om det:
> Do not if it! 

> Vill ni har påtår?:
> Do you want on toes? 

> Jag har soppatorsk:
> I have soup cod. 

> Klockan är bara barnet:
> The time is only the baby. 

> Du är avskedad:
> You are offspooned. 

> Gångjärn:
> Walking iron 

> Att ge igen för gammal ost:
> To give again for old cheese! 

> Nä, du! Den gubben gick inte:
> No you! That man didn't walk! 

> Skicka mot postförskott:
> Send against mailbeforeshot.
>
> Hör du du du!:
> Hear you you you! 

> Se upp i backen:
> Watch up in the hill 

> Dra åt skogen!:
> Pull to the forest! 

> Var håller de hus?: 
< Where are they holding house? 

> Matlagning:
> Food repairing 

> Det körde ihop sig lite:
> It drove together itself tiny 

> Stora förväntningar:
> Big before-waitings. 

> Far åt helvete!:
> Father to hell! 

> Ge järnet!:
> Give the iron! 

> Det var som katten!:
> That was like the cat! 

> Skärp dig!:
> Belt yourself



Kommentarer
Postat av: Linda (syster)

Fasen vad jag skarattade.. skit kul

2009-06-21 @ 12:51:09
Postat av: Anna

Hahahahahaha hur bra som helst !



Ha en bra söndag ;-)

2009-06-21 @ 18:02:09
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0