Motigt!

Det är motigt nu. Viljan finns och likaså motivationen men det är tiden och tröttheten som sätter stopp. Det känns som om andra saker kommer emellan hela tiden. Visserligen viktiga saker men ändå, de här sakerna stör mig enormt mycket.

Jag pratar om min träning. Jag känner mig frustrerad för att jag inte längre hinner träna lika mycket och jag känner mig trött. Trött på att andra saker måste komma före och jag får anpassa mig efter dom istället. Riktigt irreterad är jag och jag känner mig arg.
 
För utan min träning så är det som om en liten del av mig har tappat sin identitet. Jag vet inte vem jag är och varför längre när jag inte får träna. Det är dels min fruktansvärda rethosta som stör mig och sliter inom mig, det är också mina nya längre arbetsdagar som jag inte har vant mig vid ännu, det har dessutom varit två kvällsmöten den här veckan som har rubbat hela mitt träningsschema och det är en kommande helg själv med barnen som har satt hela min vecka ur balans.

Men hostan tänker jag ignorera idag då jag har bestämt mig för att träna ändå, mina längre arbetsdagar är nog en vanesak som jag antagligen kommer att vänja mig vid. Kvällsmöterna var faktiskt viktiga och nödvändiga och jag skulle sakna dom om dom inte fanns och en helg själv med barnen kan väl egentligen bara vara nyttig både för mig och maken. 

Men min irritation kvarstår och inget, absolut inget kan råda bot på det just nu men under tiden och medans jag känner så här så är kombinationen Bodycombat och en grym låt, så nära perfekt som jag faktiskt kan komma idag.


      

 Och nu i skrivandet stund så har jag dessutom blivit ännu mer upprörd eftersom mitt förra inlägg inte sparades utan jag fick skriva om allting från början....


 

Kommentarer
Postat av: Maria

Pepp!

2009-06-03 @ 20:19:29
Postat av: anne

Du har ingen möjlighet att träna under luncherna? Långa arbetsdagar kan man vänja sig vid, men både min och makens erfarenhet är att när middagsmaten väl är äten, då är man slut. Så här års kan det nog vara en sak, men höst och vinter är tungt.

2009-06-03 @ 20:19:55
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jessi

Du kommer nog hitta en rytm som passar in med nya arbetstider och allt det där. Jag önskar att jag oxå kände så inför träning, gudarna ska veta att jag behöver't, men just nu har jag noll motivation till allt känns det som...

2009-06-03 @ 20:38:13
URL: http://jessi75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0