Vilken bokstav börjar .....!

Vi leker en liten lek, den sjuka lille sonen och jag. Den heter vilken bokstav börjar saker på och den kan hålla på i all evighet.

-Vad börjar klocka på? frågar A
-K, svarar jag.
-Vad börjat traktor på?
-T
-Vad börjar kudde på?
-K
-Vad börjar vit kudde på?
-V
-Vad börjar täcke på?
-T
-Vad börjar vitt täcke på?
-V

-Vad börjar......
-Ok, gubben. Mamma har fattat grejen vi ska gå upp och äta lite frukost. 

Behöver jag tillägga att det här är våran tredje dag som vi är hemma från jobb respektive dagis och den här leken börjar bli lite tjatig nu.


 
  

Kommentarer
Postat av: Therese

SV: vissa grejer funkar helt enkelt inte igen. Har svårt att se mig själv i neonfärger. Vi är sjuka Viggo och jag men är uppe på benen halsont och förkylning. Viggo är så hes i halsen och näsan full av snor. Hoppas ni mår bättre snart och att lillen hittar en ny lek. Kram

2009-06-18 @ 10:36:25
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Therese

SV: vissa grejer funkar helt enkelt inte igen. Har svårt att se mig själv i neonfärger. Vi är sjuka Viggo och jag men är uppe på benen halsont och förkylning. Viggo är så hes i halsen och näsan full av snor. Hoppas ni mår bättre snart och att lillen hittar en ny lek. Kram

2009-06-18 @ 10:36:26
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Nina

Hihi, ja humor lider du inte brist på i varje fall ;-) Hoppas att ni blir piggare till midsommar!

Kram Nina

2009-06-18 @ 18:06:55
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0