Atletiskt, jo jag tackar!

Den mesomorfa kroppstypen som du primärt tillhör, betecknas av många som den atletiska typen.

Helt rättvist, eftersom mesomorfa typer är muskulösa och inte bär runt på särskilt mycket fett. Benstommen är dessutom kraftig, vilket är speciellt tydligt runt handleder, knän och anklar.

Med din mesomorfa kroppstyp har du säkert lätt för de flesta motionsformer. På grund av den relativt stora muskelmassan är det speciellt de energikrävande sportgrenarna du är bra på. Det kan till exempel vara 100 m löpning, spjutkastning, rodd och styrketräning.

Mesomorfa får lätt större muskler genom styrketräning. Om du därför vill bli smalare utan att få större muskler, bör du vara återhållsam med målinriktad styrketräning och fokusera på konditionsträning. Som mesomorf typ kan du utan problem använda dig av alla konditionskrävande motionsformer.

Passar din motionsform dig?

Tänk dig för så att du inte sätter upp för höga mål när du ska gå ner i vikt. Det är sannolikt mer muskler än fett som präglar din kroppstyp.


 
Ett litet utdrag ur iForms test för vilken kroppstyp jag är.

Det där med kraftig benstomme var väl inte riktigt det jag ville höra, utan jag ville nog snarare höra att det faktiskt var fett så att jag nu under årets första löprunda kunde bränna bort det.



/ Tji fick jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0