Att blogga is da shit!

Häromdagen när jag satt och surfade runt på nätet lite, för det måste man göra när man bloggar, för att ha koll på saker och ting. Så kom jag osökt in på en nättidning som just då hade en artikel som handlade om att blogga. I den artikel så hade någon bloggexpert uttalat sig om varför så många bloggade. Varför det var så populärt att blogga och vad det fanns för olika typer av personer som valde att blogga. Jag kan säga att den här artikeln inte var till en bloggares fördel för den fick mig att känna mig ganska så smutsig. Den fick mig att tänka på alla överdrivna, exhibitionistiska personer som tror sig veta att alla vill se/höra/känna dom. En av personligheterna som de beskrev som typiska bloggare var de som trodde sig ha en massa att säga om allt och ingenting, som vitt och brett ville höras och synas. De jämfördes med de personer som på 90-talet när mobiltelefonen slog igenom stod och pratade hög och brett om allt och ingenting. De personer som hördes och syntes mest, bara för att göra sin röst hörd och som alla skulle lyssna till. Den andra personligheten som bloggade var de som kanske hade något att säga men som mentalt utlämnade sig så mycket att en blogg kanske inte var det perfekta forumet att "träda" fram på. Vinklingen på artikeln var kan man säga något åt det negativa hållet, att bloggandet kan få enorma följder och att man kan börja känna sig extremt utlämnad och det i sin tur kan leda till psykisk ohälsa. Hmmm....en och annan tanke for ju igenom mitt huvud efter det och jag var bara tvungen att söka efter något positivt med det här. Då fann jag det här och jag tror faktiskt att jag nöjer mig den här förklaringen. För jag, jag bloggar för att skriva av mig, men självklart finns det saker som jag faktiskt helt utelämnar från min blogg. För det är faktiskt skillnad på att utelämna och att utlämna sig.Och som läsare så kan man göra ett val, om man vill läsa eller om man vill avstå från att läsa innehållet i en blogg. 

/  Tack alla ni för att ni läser just min blogg!  

Kommentarer
Postat av: Karl med K

Du kan vara lugn. Jag kommer inte läsa någon annanas blogg eller någon artikel av någon som ska tycka om bloggar.



/Trogen

2009-03-01 @ 21:42:40
Postat av: Brunetthella

Go go go gooooo! Vi ä g e r tamejtusan! :)

2009-03-01 @ 21:49:04
URL: http://brunetthella.blogspot.com/
Postat av: Linda

Du är bäst. Du skriver så bra Marielle. Grattis idag på din födelsedag. Love u

2009-03-02 @ 09:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0