Av ren nyfikenhet!

Så fascinerande. Jag satt storögt och bara glodde på programmet "Familjen annolunda" på Tv 4 ikväll, för pappan i 10 barnsfamiljen sa det som jag också undrar. Han sa "vad gör alla andra föräldrar i familjen med bara 1, 2 eller 3 barn på kvällarna"? För så som man kunde se i inslaget ikväll så hade de fullt upp med skjutsningar av barn hit och dit, till träning eller annan aktivitet. Helt och fullt förståeligt.

Men jag undrar detsamma. Vad gör alla ni andra på kvällarna efter jobbet? Eftersom jag tycks få frågan "Hur jag hinner" ganska så ofta så är jag så nyfiken på vad ni andra gör. Städar, leker eller umgås ni? :-) 

En vanlig måndag kan t ex se ut så här för mig.

15:20 Slutar för dagen och sätter mig i bilen för att köra till dagis och hämta barnen.
16:00 Hämtar E och A på dagis.
16:15 - 17:30 Plockar undan hemma, slänger in en tvätt i tvättmaskinen. Plockar ur diskmaskinen. Sätter mig och bloggar om tiden finns.
17:30  Dags för middag som antingen C eller jag har lagat.
18:15 Dags att börja tänka på träning. Gör mig i ordning och sticker iväg.
19: 45 Hemma igen. Nattar E och A, duschar och äter/dricker lite. 
 ca 20:15-ca 22:20 Tv tittande, sitter och pratar med C, bloggtid och sen dags för sängen. 

Som jag har skrivit om tidigare så är kanske inte storstädning det som jag normalt sysslar med efter jobbet, men för att hinna blogga så underlättar det givetvis att ha en snabb uppkoppling och en redig karl som kan ta handlingen och matlagningen lite då och då...



/ Killevippen!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0