Spring a la Marielle!


Jag älskar våren. Jag blir som en ny, mycket bättre människa på våren. Ut med all gammal skit som har lagrats i kroppen som irritation, sorg, trötthet och lathet. Bara vetskapen om att det ligger en helt ny vår som väntar på en och att den i sin tur leder till sommaren är ju helt fantastiskt. Man går omkring med en speciell känsla i kroppen på våren, man värms upp helt enkelt. Man ser sin omgivning med nya färger, med ny kraft och plötsligt så förstår man varför man bor i Sverige, varför man väljer att stanna kvar här år efter år, även när det är som mest grått och blött ute.
Men den får inte komma hit för fort. För jag tillhör den pessimistiska skaran som tror att om våren kommer för tidigt så kommer även hösten för tidigt. Så egentligen så mår jag som bäst nu när det är som tråkigast ute och man går omkring och funderar när våren ska komma hit. För det kan ju inte bli värre än så här, för nu är vi på väg åt rätt håll.
Snart nalkas det VÅR!!!!!

  


Den här låten är vår för mig. I like..i like..i like it very mucho!!....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0