Sweet eighteen!




En ovetandes söt 18 åring!?
 
15 år senare så sitter jag här och tycker mig inte riktigt hänga med längre. Är det kanske så att jag först nu har insett att jag befinner mig i en generationsskillnad över dagens 18 åringar? Är det kanske nu som jag börjar höra min röst så som man tyckte att våra föräldrar, mor/farföräldrar lät? Men jag vill nog ändå säga att dagens18 åringar faktiskt lever ett helt annat liv än vad vi gjorde på det sköna 90-talet. Jag t ex, bodde fortfarande hemma hos mina föräldrar, jag extrajobbade på McDonalds på helgerna, jag gick andra året på Samhällsvetenskapliga linjen( ja, det var t om innan det började kallas för program) och jag tror aldrig att jag ens tänkte tanken på att gå och få mina ögonbryn färgade och stylade! 

Jag syftar nu främst på Blondinbella och hennes 18 åriga kompisar för jag har precis varit inne och läst på hennes blogg. Nu må det vara så att hon är en rikskändis, tjänar grymt mycket pengar, är egenföretagare och framförallt väldigt drivande som person men ändå, tjejen är ju bara 18 år.
18 åringar brukar väl i regel inte ha en egen lägenhet mitt inne i centrala Stockholm, gå på restaurang varje dag, ta ett glas rött till maten, gå och få ansiktsbehandlingar flera gånger i veckan, ha egen PT, fixa naglarna titt som tätt och shoppa kläder för flera tusen i veckan? Jag bara undrar, för i så fall vad hände med tonåringarna? Hur kommer de att leva sitt liv som 30 åring eller har man helt enkelt hoppat över utvecklingen som tonåring? Eller är det kanske jag som är en sent utvecklad 33 åring?

/ Något att tänka på!
Ha en skön söndag!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha.. du har inte åldrats en dag sen d kortet!!!!!

2009-03-08 @ 19:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0