Wake up wake up!

Det kändes ganska rejält imorse när jag skulle vakna och försöka ta mig upp ut sängen. För alting var inte riktigt som det brukade. Jag var mer trött och till råga på allt så var det ju mörkt ute.

Det sista jag gjorde innan jag gick och la mig igår kväll var att byta till min nya telefon, som jag faktiskt har haft liggandes här i snart två månader. Jag började med att ställa in tiden och datumet för att den skulle väcka mig som vanligt på morgonen och avslutade med att ställa in signalen på alarmet så att jag skulle bli väckt av något lagom skönt ljud.

Tyvärr hade jag inte turen med mig att somna med en gång och för mig som har problem med att somna i vanliga fall så vet jag inte om det berodde på tidsomställningen eller om det helt enkelt var Mr No Sleep som var på besök. Jag somnade till slut i alla fall för att efter några timmar vakna av ett konstigt ljud som jag inte kände igen.

Det här ljudet fick mig i alla fall att inte riktigt reagera som jag brukar göra för jag tyckte mig istället att höra en röst som talade till mig: 

" det här är bara ett test av den nya telefonen... fortsätta att sova Marielle..det här är bara ett test av den nya telefonen...." 


 My God vad scary!

Men vem försöker jag att lura, det var naturligtvis min starka viljekraft som helt enkelt tyckte att det var alldeles för tidigt för mig att gå upp, så vilken tur att jag lyssnar till mina andra röster som istället säger åt mig att masa mig upp ur sängen för annars...

/Fungerar varje gång!



  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0