En mors dag!


Idag är det alla mödrars dag.
 Vi har en alldeles speciell dag på året, precis som alla pappor också har.
Men en mors dag får naturligtvis en extra betydelse när man själv blir mamma,
då man faktiskt helt plötsligt ingår i den här katogorin
av personer som får firas och som får hyllas av sina barn, just idag. 

Jag vill därför hylla mina lilla mamma här på min blogg.
Ett litet hyllning till min mamma som alldeles för tidigt och på tok för orättvist,
blev sjuk och som varken orkar eller kan vara den mamma och mormor
som jag vet att hon verkligen skulle vilja vara. 

LÄNGTAR EFTER DIG
- av Siv Andersson

I hjärtat finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som inspelad musik.
Jag lyssnar om igen
för den är helt unik.

I mörker och i ljus
ditt ansikte jag ser.
Ur minnet tar jag fram
de bilder där du ler.

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära
- min längtan efter dig
när jag inte har dig nära.


Till alla er mammor idag,
 ha en underbart härlig och solig mors dag idag!


    

Kommentarer
Postat av: Linda (syster)

mamma, vad fin hon va när hon var ung.

2009-05-31 @ 12:42:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/29536/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vilken fin hyllning till din mamma! Hoppas att solen lyser på dig och att du får en skön mors dag!

Kram!

2009-05-31 @ 12:44:05
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Sanna

Så vacker din mamma är!!!

vill passa på att önska dig en mysig morsdag och hoppas att du blir ordentligt bortskämd...

KRAM

2009-05-31 @ 15:15:22
URL: http://sannasegna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0