Självförtroende-Boost!

Hon är allt bra grym ibland, den där Marielle. Ibland känns det bara så. Allt är så bra, jag är suverän och det måste helt enkelt få vara ok att tycka så också. För rätt som det är så försvinner den känslan och man är tillbaka i sina gamla dåliga tankar igen.

Men jag är grym och jag hoppas att den känslan får hålla i sig ett litet tag till för det är så jag känner mig just nu.  För jag har påbörjat en förändring i mitt liv. En förändring som jag skrev om för ett tag sedan. Jag kände då att det var dags för en förändring. Det var inte den första och absolut inte den endaste gången som jag har känt så men den här gången så har jag verkligen, på riktigt gjort något åt det. Jag sökte och jag fick det. 

En ny tjänst på mitt jobb. Ingen stor förändring men tillräckligt stor för att jag skulle fundera på det. Och jag funderade och tog ett beslut och det beslutet var ett helrätt beslut.

Men eftersom vi inte ska bekräfta små barn eller vuxna för den delen heller, efter vad de åstadkommer eller gör utan vi ska bekräfta efter hur vi är som personer, som jag för övrigt har skrivit om tidigare och som ni kan läsa om här , så tar jag det här som en enorm påfyllning på mitt självkänslakonto och bara lite, kanske lite mer än bara lite, en påfyllning på mitt självförtroende också. 

För även om jag känner att jobbet blev mitt för att jag är bra på det jag gör så vill jag gärna tro att det faktiskt också blev mitt för just den jag faktiskt är. 
 


Och sprungit fort har jag gjort idag också tillsammans med tusentals andra tjejer.

En grymt bra Marielle idag alltså!





   

Kommentarer
Postat av: Zun

Men vännen det låter som en stor grej ju! Jag imponeras dessutom av dina tankar kring att se det inte bara som prestation utan att den fina människa du ÄR var den som var mest lämpad till jobbet.



Åh, jag jobbar heltid med dylika tankar just nu. Det är inte lätt att ändra ett beteende som man har haft sedan tidig barndom....



Det stod något märkligt om en utlandsresa i en kommentar, det måste ha blivit något konstigt i texten, för visst menade du egentligen att du har ordnat en resa åt DIG&MIG? ;-)



Sov sött fina!

Kram Zun

2009-05-06 @ 23:57:52
URL: http://zunderbar.blogspot.com
Postat av: Jessi

Va kul med jobbet, alltid bra med en ny utmaning då och då! Och duktigt sprunget, sånt är jag för lat för...

Ha en bra dag, sköt om dej!

2009-05-07 @ 07:58:11
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Linda (svägerskan)

Du fick ju jobbet för att du var den som var bäst lämpad såklart. Och då är det ju du som person som är bäst lämpad. Så du är bäst helt enkelt...

2009-05-07 @ 08:34:02
Postat av: Carina

Jätte grattis till din förändring. :o) Kanon ju.

Kramiz

2009-05-07 @ 09:04:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/28655
Postat av: anne

Grattis till nya tjänsten! Klart man är bra som den man är och inget annat, det är jag! :)

2009-05-07 @ 10:43:00
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: messan

Grattis så kul! Jag tror du har fått den för den du är och din kompetens. Härligt för självförtroendet att få påfyllning :).

Gör listan...väntar med spänning på dom knäppa svaren.

Kram

2009-05-07 @ 11:15:35
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Jessica

Stort Grattis till det nya jobbet!



kram

2009-05-07 @ 12:33:59
Postat av: Marielle

Tack snälla söta ni för alla fina kommentarer och uppmuntrande ord:-)



Blir så glad, så glad..

2009-05-07 @ 12:53:09
Postat av: Helena

Kikar in här för första gången! Gillar din blogg och ditt sätt att skriva! Visst måste man självförtroendeboosta ibland! Jag tror att du till viss del fick jobbet för att du är bra på det du gör men du skulle aldrig ha fått det om du inte var den du är! Vi "ses" Kram Helena

2009-05-07 @ 15:01:14
URL: http://mysigthemma.blogspot.com/
Postat av: Nina

Jag skulle ha sprungit VårRuset i Halmstad i tisdags, men vi fick aldrig ihop ett lag på jobbet. Trist!



Som svar på din fråga - jag jobbar som friskvårdsansvarig på Gekås i Ullared. Jättekul jobb! Ha en fin kväll!

2009-05-07 @ 20:26:47
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men hallå, vad har jag missat i min missär.. vilket jobb? Grattis!!!!!!! Du e härlig! Stor Kram J

2009-05-07 @ 21:25:22
Postat av: Lina

Tack så jätte mycket :)

Och kul att du vågade förändra!

2009-05-08 @ 18:28:46
URL: http://linajosefinberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0