J`taime!

Lyssnade på radion tidigare idag där dom pratade kring ämnet omanligt. Först var det en tjej som hade dissat en kille eftersom han hade beställt in en päroncider till sig själv och det var, för den här tjejen, höjden av omanligt för henne och därför tog den romansen också slut.

Sen berättade en annan tjej om en av sina misslyckade romanser med en kille som redan på deras första dejt hade sagt att han älskade henne, och även på deras andra...tredje o s v. Den romansen hade också fått ett snabbt slut.  Av just den anledningen att hon tyckte att det var åt skogen för tidigt att säga de tre små, redan då.

Men när i början av ett förhållande är det egentligen ok att kläcka ur sig de tre små söta orden?

Jag vet själv att jag var väldigt försiktig i början av vårat förhållande men jag kände det dock stark redan tidigt men avvaktade för att få någonslags signal på att det nu var fritt fram att säga det. Men vad jag minns så hann han, min C ändå före mig och än idag så kan jag minnas platsen och nästintill datum och klockslag för det var magiska ögonblicket. För då väntade vi ändå så pass länge att det började kännas rätt så ordentligt. 

Men vad tycker ni andra? Är det ok att säga "jag älskar dig" redan på första dejten eller ska man av ren principsak vänta med "jag älskar dig"?

       



J´taime...te amo eller le amo.. ich liebe dich..ai shite imasu...minä rakastan sinua.


Kommentarer
Postat av: anne

Ja, inte skulle då jag vilja höra det det första jag gjorde, speciellt om det är en person man inte ens känner.



Men, jag vet exakt när och var och hur maken sa det eller rättare sagt, han skickade en liten lapp, första gången. Då hade vi umgåtts intensivt i ca 10 dagar, han på semester från Chicago, jag nyinflyttad till Stockholm. Litet overkligt var det, men nu 22 år senare så vet jag vad resultatet blev...:)

2009-05-26 @ 22:41:05
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man kan ju knappast känna personen vid första dejten så det är ju inte äkta kärlek.

2009-05-27 @ 09:18:49
Postat av: Emma

Oj det där är nog väldigt individuellt. Men jag anser att man KÄNNER när man ÄLSKAR och när det är kärlek....och kärlek kan vi inte få nog av. Känner nog inte heller att det kan missbrukas. Jag tycker vi strör alldeles för lite vackra varma och upplyftande ord till varandra. MER KÄRLEK till folket ...hehe

Ha en fin dag

kram

Emma

2009-05-27 @ 10:34:52
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Malin (syrran)

3 sjukt starka ord.... att älska nån krävs tålamod tid och oerhört mycket passion... jag har inget av det..=).. haha.. för mig kan det gå månader innan jag kan kläcka ur mig nått sånt... oftast killen som säger det och jag mumlar ur mig ett tack.. och börjar prata om vädret..=)

2009-05-27 @ 12:57:28
Postat av: Revell

Ja det ämnet är inte lätt att svara på rakt av. Känns dock som att det är lite udda att nämna på första till femte daten? Fast det är klart - det finns säkert folk som gift sig andra dagen och levt ihop i ett intensivt och kärleksfullt äktenskap i 100 år också =)

2009-05-27 @ 20:01:32
URL: http://blogg.revell.se
Postat av: Kicki

Haha, jag kom att tänka på när vi var i Thailand och en kompis blev helt utskrattad av personalen i receptionen för att han hade en Winecooler i handen och inte en öl. Eller "utfnittrad" är kanske mer rätt ord....

2009-05-29 @ 19:45:27
URL: http://www.minavardagsbestyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0