En skön avslutning och en mördare går fri!

Det var med råttgift som jag tog död på dom. Två stycken som stod i vägen för min Hollywoodkarriär och dom var tvungna att undanröjas. Ingen anade någonting och med mitt pokerface och oskyldiga uppsyn så gick jag fri och tog hem segern. 

Jag pratar naturligtvis om gårdagen på Thorskogs slott och om det mordmysterie som utspelades där under middagen. Vi blev tilldelade våra olika roller under förrätten med en liten lättare beskrivning på hur karaktären skulle vara sen blev vi kallade för ett litet rollsamtal där det i mitt framgick att det var jag som var kvällens mördare. 

De kalla kårararna som vandrade ned längs min rygg då startade igång en förvandling inom mig och jag gick in i min roll som den mördare som jag faktiskt är. Jag agerade min roll väldigt väl, med låg profil och med konsten att få de andra att fatta misstankar om varandra istället så gick jag därifrån med segern och äran i behåll.

Lite skrämmande är det ändå att jag är så grym på att hålla minen att jag faktiskt börjar tro på mina lögner själv.
Ja, sådan är tydligen jag.

Jag hade en underbar dag igår, en fantastiskt dag som fick mina tankar att vila på något annat. Det var långpromenader längs med en vacker natur, ett fantastiskt väder, lerduveskytte, pilbågsskytte, ankrace, poängpromenad, roddtävling och lunch ute i det gröna.
 
En superskön dag och avslutning på arbetsveckan men också en superhärlig avslutning med gänget på jobbet. Samma gamla goa jobbarkompisar som jag nu har träffat varje dag i precis två års tid och som nu ska bli mitt "gamla" goa gäng då det är dags för mig att röra på mig. Dags för mig att förflytta mig till nästa utmaning inom jobbet. En ny tjänst och nya jobbarkompisar som det ska jobbas, pratas och förhoppningsvis även skrattas med varje dag. 







Och som ni säkert märker som nämner jag ingenting om vad som väntas om några timmar och på så sätt så kanske jag glömmer bort det och råkar genomföra det i bara farten... eller?

I´ll be back!



            

Kommentarer
Postat av: Malin (syrran)

Så passande att du var mördaren.. haha... men med dina skådespelartalanger så e det väl inte konstigt att du gick in så i din roll.. låter grymt kul.. dit får man åka någongång!!! Ha så kul idag nu.. e INTE avensjuk!!! nästa år funderar jag på att.... TITTA på varvet i allafall..=).. KRAM

2009-05-16 @ 14:05:07
Postat av: Kattis

Åh, att du var så duktig att vara mördare. Bådar inte gott. Hihi.

Ha en härlig dag!

KRAM

2009-05-16 @ 15:33:53
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: anne

Jag har aldrig testat det där mordmiddagarna, men de är säkert kul!



Nå? Hur gick det?

2009-05-16 @ 19:59:51
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: soffie

men vilken grej å va fint det ser ut där,

Svar:vi bor i Karlstad,

gokväll

2009-05-16 @ 20:11:06
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0