En holy tradition!

Ikväll är vi bjudna på middag. En vesslanmiddag. Förhoppningsvis så är det inte någon död gammal vessla som det bjuds på utan det är middagen i sig som vi kallar för Vesslanmiddag. Namnet kommer sig av att C och hans killkompisar en gång i tiden, bodde tillsammans i ett hus som stod just på gatan Vesslestigen.
 
Det var där C bodde när jag träffade honom. I ett stort hus tillsammans med 5 killkompisar. I ett hus där inte bara ord som fest och barhäng förekom utan också ord som ordning och middagsscheman. När vi sen efter två år bestämde oss för att det var dags för C och mig att flytta ihop, i en egen lägenhet så bestämmdes det också att alla 6 killarna skulle flytta till varsitt. 

Det här är snart 9 år sedan och vi har en tradition sedan dess. En middagstradition. En middag tillsammans var tredje månad där den som bjuder på middag har blivit framlottad utav oss gemensamt .

En kär tradition som jag skulle ha svårt att vara utan. En tradition som vi så gärna håller oss kvar i trots utökning av småknott och bortfall av utland/Gotlandsbosatta. En tradition som vi nästa år får fira. 10 år av väldigt mycket glädje. 10 år av väldigt mycket mat och 10 år av väldigt, väldigt mycket Holy Diver. 

   

Rock on!


Kommentarer
Postat av: Nina

Roligt det låter, jag älskar fester! Ha det så skoj :-)

Kram från en nysprungen glamourmamma

2009-05-09 @ 17:12:47
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: anne

Det gäller att hålla fast vid sådana traditioner. Det låter fantastiskt att ni klarar var 3:e månad, jag har fullt sjå med att få till tanterna var 6:e...

2009-05-10 @ 07:58:01
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åh, vilken härlig tradition.

Den blev jag avis på, verkligen.

Här ska det diskas idag och sen vilas, hihi.

Ha en skön söndag.

KRAM

2009-05-10 @ 10:21:51
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hah ja jag hoppas det..usch..det var en hemsk syn (sorry dad).

2009-05-10 @ 10:42:45
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0