Det är gjort, det är över och jag överlevde!

Nej, att springa Göteborgsvarvet obemärkt det gör man inte. Man springer inte 2.1 mil utan att känna av varenda benmuskel, varenda flämtning och andetag som man tar. Och man springer inte 21 kilometer utan att längta och trängta efter vätska.

Jag vet inte längre vad jag tycker är värst. En halvlång förlossning eller att springa en halvmara på några timmar. Jag vet inte längre vad ordet roligt i löparsammanhang betyder men vad jag vet är att känslan av att vara törstig, okontrollerat törstig är något utav de värsta som man kan genomlida. Att vara törstig är tusen gånger värre än att gå omkring med en kurrande mage, lite lite för länge.

Jag tog mig igenom det med snustorr hals, med stumma ben och med håll först på höger sida för att sen känna av det på min vänstra sida. Jag tog mig igenom med gråten trängandes och med en stark längtan efter målgång, en stark längtan efter vätska och med en enormt stark längtan efter C:s famn som skulle tala om för mig att nu är det gjort, det är över nu, över tills nästa impuls av självplågeri kommer svepandes över mig igen.

En kort men intensiv 6 veckors löpträning är nu till ända och jag kan nu gå vidare i livet med flaggan i topp och med stolthet i rösten säga att 1h 57min 23 sec är en förbannat bra tid med mina förutsättningar och för att den just är min tid. Men skulle jag någonsin göra om det igen så skulle det inte vara för att det är en sådan fantastisk "kul" grej för något kul varken såg eller hörde jag , utan det skulle snarare vara för att försöka få en bättre tid med förhoppningsvis bättre och med längre förberedelser inför denna hopplöst krävande helvetesplåga.





En trött, seg och orkeslös Marielle säger Go natt och är det någon som vill köpa ett par löparskor billigt? För jag vill inte se åt dom på evigheters evighet. Nåja, tills nästa vecka åtminstonde...




 
            

       

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Bra jobbat!!! Under 2 timmar - inte dåligt!

Ha en härlig helg, det är du förtjänt av :-)

2009-05-16 @ 22:35:36
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sjukt impad av din tid!! Jävligt bra jobbat!! Kram Lisa och Alma

2009-05-16 @ 22:46:02
Postat av: Brunetthella

Wohoooooo! Fasiken va bra du är Marielle!!!

Kram på dej.

2009-05-16 @ 23:13:35
URL: http://brunetthella.blogspot.com/
Postat av: anne

Jättebra jobbat!!! Om några dagar börjar du nog längta igen ska du se!



Jag sprang Matterhornlauf för länge sedan, 12 km och 1100 meter upp. Tur att maken insåg ganska snart efter start vad som skulle komma att hända, så han saktade ner och sprang bakom mig hela vägen upp, utan det hade jag satt mig på en sten och funderat på helt andra saker än målgång.

2009-05-16 @ 23:42:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Linda (syster)

Jag är jätte impad av dig att du gjorde det. Du är så duktig du är bäst helt enkelt. Kram

2009-05-17 @ 00:03:53
Postat av: Revell

Kort & gott: Grymt!

2009-05-17 @ 02:45:55
URL: http://blogg.revell.se/
Postat av: Kattis

Åhh, vad du var duktig.

Du kan ju bronsa in skorna. Det är ju poppis. Alltså speja brons på dom elelr göra bronsstaty på dom. Helst guld men det kan ju bli lite dyrt, hihi.

Massa kramar till den duktiga du.

2009-05-17 @ 08:30:10
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Linda (svägerskan)

Hemskt bra, Marielle! Är otroligt imponerad och beundrar dig för det du gjort. Lite svartsjuk också, jag skulle också vilja vara så duktig... Om en vecka har du nog glömt hur hemskt det var, kanske...

2009-05-17 @ 08:33:19
Postat av: Anna

Shit va bra du är, och vilken tid.

Var stolt, sträck på dig,

köp dig nåt.



Kram och ha en bra söndag

2009-05-17 @ 09:54:05
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Erika

Tack söta du =) ja jag älskar att magen nu syns på riktigt för jag tycker en gravidmage blir finare o finare ju större den blir :) ha en härlig söndag!

2009-05-17 @ 11:21:31
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Malin (syrran)

Inte för att jag såg någon skillnad på eran före och efter bild... haha.. men jag vet ju att du var sleten...!!!! ja grymt e ju rätta ordet... e så sjukt sugen på att få springa det jag med...!!!! men efter allt du har förklarat det med så vetefan!!!! men hade varit kul=).. KRAM

2009-05-18 @ 19:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0