Min första advent!

Lugn, bara lugn våra kameror är återfunna. Dock inte hemma hos oss ännu men min syster hittade dom kvarglömda i lokalen när hon var där för att städa. Tyvärr så är hon världens mest upptagna person så det lär ju dröja ett tag innan jag ser dom igen.

Annars så har dagen bara varit till min förnöjsamhet. Började dagen men ett lätt konstaterande att när solen väl får för sig att titta fram så gör även mitt dåliga samvete över mina smutsiga fönster det också. Efter ett noga övervägande att antingen låta dom vara som dom är och låta städfirman ta det om 1½ vecka eller att försöka ta tag i det nu på studs så fick både jag och maken oss ett spel och började dona och putsa dom som aldrig förr.

Med blänkande fönster så begav vi oss senare iväg till den mysiga staden Alingsås. Maken jobbar där och tycker kanske inte att staden är lika exotiskt som jag tycker men för er andra som aldrig har varit där så rekommenderar jag er verkligen en liten tripp dit nu så här i jultider. Vi hamnade nämligen mitt uppe i deras julmarknad med uppträdanden på stora torget som avslutades med en tomteparad genom stadens gamla mysiga gator. Väldigt stämningsfullt som inte kunde avslutas på ett bättre sätt än inne på Cyrano med en stenugnsbakad pizza i magen och ytterligare en liten kasse med små varor från Make up store.

Tyvärr inga bilder dock eftersom kameran då har valt att tillbringa en tid på hemlig ort men som har lovat att återvända om ett tag.



Julstaden Alingsås


     

Kommentarer
Postat av: Lilla a

Tänkte bara säga hej och glad advent! Vi hörs i veckan. Roligt att du gillade våra hus.



Kram lilla a

2009-11-29 @ 21:55:44
URL: http://gladdagboken.se
Postat av: anne

Jag var i Alingsås på möte i december ett år och det var verkligen jättemysigt och trevligt. Synd att det ligger en bit bort bara...

2009-11-29 @ 23:18:04
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jessi

Jag tycker oxå om Alingsås! Brukar stanna till där på väg till, eller från Gbg, mycket små mysiga butiker.

2009-11-30 @ 16:37:49
URL: http://jessi75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0