10 saker om mig själv!





Söta Sanna har gett mig en award
 som följs åt av en utmaning, så here we go.

10 saker om mig själv...

  1. Är en periodare.....av att bita sönder både naglar och nagelband. Kan vara riktigt illa ibland, till den grad att jag ibland måste bära plåster för att inte slita fingrarna sönder och samman.  
  2. Är 159 cm lång och har ända sen jag var tonåring jobbat stenhårt med mitt dåliga självförtroende för att vara liten till växten och med känslan av att ingen tar mig på allvar. Fortfarande jobbigt vissa dagar men mycket bättre än vad det har varit. 
  3. Jag var rädd för Hedvig med den långa näsan i barnprogrammet från A till Ö, när jag var liten.
  4. Skämdes som ett djur över att en äldre kille en gång i min ungdom tvingade sig på mig och skulle ge mig en kyss. För mig var det så kränkande att jag först för bara några år sedan vågade börja prata om det. 
  5. Fick närvara på min storasysters förlossning då hon skulle föda sitt andra barn. Dock väldigt berusad efter en helkväll på en studentskiva och baksmällan låg som ett spännband i pannan. Somnade tillslut på en saccosäck och vaknade när det var ca 30 minuter kvar av förlossningen. Vilken stöd va =) 
  6. Jag har väldigt svårt för att gråta. Självklart en tår eller två över sorgliga händelser på tv men inte över saker som direkt rör mig själv. En följd av mitt ständiga "duktighetssyndrom" av att inte ta eller fråga om hjälp eftersom jag klarar allt bäst själv.   
  7. Jag har påbörjat en högskoleutbildning till att bli bebyggelseantikvarie men slutade då jag fick reda på att jag var gravid och valde att gå tillbaka till min fasta anställning och tänkte på ekonomin i stället.
  8. Jag var helt såld på 80-tals filmen "Den blå lagunen" när jag var liten och har nog sett filmen "100" gånger.
  9. Har fortfarande dåligt samvete över att jag lovade att mata och passa grannens katt när jag var 13 år och sen bara bara struntade i att göra det. 
  10. Är helt övertygad om att jag i ett annat liv innan det här har varit någon världskänd och högt älskad person.

Jag skulle vilja ge den här awardsen till alla er där ute med underbara bloggar eftersom det är så kul att få veta mer om er, men jag har valt de här 3 tjejerna.

Lilla a
Cath´s corner
Messan


Tack för den fina utmärkelsen Sanna och till alla en andra tjejer Enjoy.


Kommentarer
Postat av: Lilla a

Tusen tack! Jag blev jätte glad och lite smickrad också :-).



Har jag förstått det rätt att jag på motsvarande sätt som du har gjort skall svara på de 10 frågorna och sedan skicka vidare awarden och utmaningen till 3 andra personer? Det skall bli jätte kul att svara på frågorna men jag måste fundera lite på vad jag skall skriva så det är inte säkert det kommer ut på min blogg imorgon, men kanske...



Hoppas du får en kanonkväll. Älskade K och jag är nöjda med att ha en lugn hemmakväll.



Kram från en mycket stolt lilla a

2009-11-21 @ 21:45:28
URL: http://gladdagboken.se
Postat av: messan

Jättestort tack! Vad glad och stolt jag blir:). Får fundera ut lite bra grejer att skriva om. Kommer i veckan. Hör av mig då:) men vi hörs väl innan hoppas jag.

Jag höll på att dö inatt när det knackade...hjärtat höll på att stanna, jag lovar. Alla andra sov som stockar utom hunden som skällde som en galning.

Kram och godnatt

2009-11-22 @ 00:23:38
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Jessi

Du är iallafall längre än mej, en hel cm! :)

2009-11-22 @ 10:32:28
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Catharina

Tackar för det kära du! Kul att läsa. Bebyggelseantikvarie minsann. Spännande! Kram på dig

2009-11-22 @ 11:21:03
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner
Postat av: Sanna

Du verkar vara en helt underbar person!!!

och jag trodde du var mycket längre än 159 cm du ser lång ut!!!(ps min dröm är att vara liten jag är 176cm så vi kanske kan byta ;)

KRAMISAR

2009-11-25 @ 22:50:16
URL: http://sannasegna.blogspot.com
Postat av: lotta

Ett par saker känner jag verklien igen mig i. Bland annat med längden. Jag är 1,61 cm och hjälp vad jag fick kämpa med det när jag var yngre. Mina vänner som är långa förstod ingenting, de tyckte jag borde vara glad över att aldrig behövde känna mig stor och klumpig. Idag är tankarna nästan helt borta, jag är nöjd med mig själv, men det har varit tufft.



Gråta är jag däremot alldeles för bra på:-)



vad hände med katten?



Kul att du skickade vidare awarden till min vän Anna, hon är underbar! /Lotta

2009-11-26 @ 00:24:52
URL: http://mammaroll.blogspot.com
Postat av: lotta

Ett par saker känner jag verklien igen mig i. Bland annat med längden. Jag är 1,61 cm och hjälp vad jag fick kämpa med det när jag var yngre. Mina vänner som är långa förstod ingenting, de tyckte jag borde vara glad över att aldrig behövde känna mig stor och klumpig. Idag är tankarna nästan helt borta, jag är nöjd med mig själv, men det har varit tufft.



Gråta är jag däremot alldeles för bra på:-)



vad hände med katten?



Kul att du skickade vidare awarden till min vän Anna, hon är underbar! /Lotta

2009-11-26 @ 00:25:46
URL: http://mammaroll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0