Vad hände igår?



Jo, det ska jag tala om för er. Igår var nämligen frun här i huset inte så tuff.

Efter att ha varit rätt så kaxig efter sprutan och valt att åka och träna så kan jag nu med facit i hand kanske säga att det inte var ett utav mina bästa beslut här i livet. Med värkande arm som i stort sätt förlamade hela min vänstra sida så försökte jag gå till sängs i fredagskväll. 

Påbörjade sänggåendet med en konstig känsla av stickningar i hjärttrakten. Egentligen inget konstigt med det tänkte jag eftersom jag hade vräkt i mig en massa räkor, kakor och annat gott som kanske då gjorde så att mitt hjärta fick sig ett extra litet skutt. Men efter ett tag kände jag att det nog var bäst att informera maken och för att höra med honom om de var en normal biverkning som han också kände.

Det var det inte. Jag lyckades i alla fall att somna men med ett intervall av vakenhet var 5:e minut eftersom jag hade så ont i min "sprut"arm. När lördagsmorgonen nalkades så kände jag mig faktiskt rätt så risig med en värkande feberkänsla i kroppen, en känsla av att ha huvudet fullt av bomull och en brännande känsla bakom örorna och svalg vilket fortgick under hela lördagen.

Man kan säga att jag hade fått mig en släng av minisvinet. Men trots detta så är jag väldigt nöjd med att jag valde att vaccinera mig för om jag kände mig så kass en dag så vågar jag knappt tänka på hur det skulle kännas att få sjukan på riktigt och våga gå omkring och chansa, det är inte riktigt min stil. 

Så nu är det dags att ta igen gårdagen med en riktig sjumilapromenad med en välfungerande arm, den andra den får väl hänga med på ett hörn i alla fall.

På återseende!


 


Kommentarer
Postat av: Jessi

Det där lät inget kul alls, det verkar som alla som tagit sprutan har fått olika känningar. Jag chansar istället, får väl se hur det går med det. Dom jag känner som haft svinis har inte blivit sämre än av "vanlig" influensa så det är väl lite olika det oxå.

2009-11-15 @ 14:43:36
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Kan inte låta bli att le lite när jag läser dina inlägg :-) För även om innehållet inte alls är kul just idag, så skriver du ändå med en viss humor och självdistans. I like :-)

Hoppas att du mår bättre snart!

KRAM!!

2009-11-15 @ 19:48:15
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Erika

vi blev också risiga av vaccinet men som tur var rätt övergåeende. Hoppas du är bättre nu!

2009-11-15 @ 20:53:38
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Lilla a

Hoppas du mår bättre idag! Om du har otur kommer du nog att ha ont i armen i några dagar. Jag trodde också att min arm skulle gå av. Igår var nog första dagen som jag inte kände något och jag tog sprutan i onsdags.



Går du 20 000 steg cirkus per dag? Om det är så blir jag grymt imponerad. Det bör absolut motivera mig att gå mina 10 000 steg per dag.



Ha det så bra!



Kram Lilla a

2009-11-16 @ 13:40:14
URL: http://gladdagboken.se
Postat av: Catharina

Låter inget vidare det där....Jag börjar bli smått nervös för att ta den där sprutan, huu.... Dumma, dumma svinis:( Hoppas att du kryat på dig och mår bra nu. Kram

2009-11-16 @ 20:17:41
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0