Dubbelgångare!

Jag har en dubbelgångare. Allt enligt fisktjejerna på Ica Maxi i Partille. För när jag skulle handla mina sedvanliga räkor till fredagsmyset i fredags så uppstod det en konstig situation. När det var dags för min tur och mitt nummer ropas upp så kliver jag fram för att artigt säga hej och tala om för tjejen vad som önskas. Nu tillhör den här fiskaffären inte min vanliga fiskbutik så därför började jag inte tjitttjatta med henne utan bara förklarade att 600 g färska räkor vad vad jag ville ha.

Från att ha sett väldigt glad ut när jag kom fram så förändrades hennes uttryck en aning under tiden som hon plockar fram mina räkor. Med tanke på vad som komma skulle så kanske hon vid det här ögonblicket tyckte att jag var väldigt oartig eftersom jag varken frågade henne hur hon eller hennes barn, hund, mormor, farmor mådde men hon inser ganska snart att jag nog inte är den hon tror sig veta att jag är. Jag får då frågan om jag har en syster som brukar handla där.

Lite ställd av frågan blir jag ju eftersom det numera kanske inte är helt omöjligt då min ena syster har flyttat dit men sannolikheten att någon utav mina systrar skulle förväxlas med mig är ju rätt så minimal då vi väldigt sällan får höra att vi skulle se likadana ut. Hon fortsätter då med att fråga den andra tjejen i butiken om hon vet vem hon tänker på varav den andra tjejen nickar medhållande och tycker att "det är ju inte klokt vad lika ni är" "kanske lite ljusare hår bara men annars..." 

Vem är hon? Jag dööör av nyfikenhet. Jag skulle lämnat min bloggadress så att min dubbelgångare hade kunnat gå in och se ifall vi är så lika men å andra sidan så hjälper inte det mig eftersom det blir lite svårt för mig att se hur hon ser ut. Nä, nu blir det till att handla fisk i Partille vareviga dag istället tills den dagen jag äntligen får se henne och jag kan stilla min nyfikenhet.

Hur är det med er? Har ni någon dubbelgångare?



          

Kommentarer
Postat av: Jessi

Jag har tydligen det, eller hade. För några år sen var det flera personer, oberoende av varann, som sa att dom hade hälsat på mej lite varstans men inte hade jag varit där... Men det sägs ju att alla har en dubbelgångare, lite konstigt bara om den råkar bo i samma stad. Eller handla fisk på samma ställe. :) Jag tycker du ska gå dit ofta och bara stå och spana...

2009-10-20 @ 12:31:36
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Catharina

Sådär var det för mig för många år sen när jag handlade på Coop dåvarande Obs i Kållered. Jag fick höra det ifrån flera expediter flera gånger om.Men jag fick aldrig se min dubbelgångare tyvärr. Hade ju varit spännande.....

2009-10-20 @ 17:16:44
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner
Postat av: Catharina

Sådär var det för mig för många år sen när jag handlade på Coop dåvarande Obs i Kållered. Jag fick höra det ifrån flera expediter flera gånger om.Men jag fick aldrig se min dubbelgångare tyvärr. Hade ju varit spännande.....

2009-10-20 @ 17:17:05
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner
Postat av: Nina - Glamourmamman

Haha, vad roligt! Jag förstår att du är nyfiken :-) Nix, jag har inte hört att jag har någon dubbelgångare. Jag är unik i mitt slag ;-) Ha en mysig kväll!

Kramar Nina

2009-10-20 @ 18:47:19
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Revell

Jag minns att min kompis visade ett kort som han hade tagit med sin mobil på en snubbe som sitter och tar en bärs på en uteservering - det var ta mig tusan så likt mig på håll att jag i ett par sekunder själv trodde att det var jag!!

2009-10-20 @ 19:59:04
URL: http://blogg.revell.se/
Postat av: anne

Jag tror inte jag har en dubbelgångare utan flera stycken. Nästan över hela världen. Vart än jag kommer så tror folk att de känner mig eller har träffat mig i sammanhang jag aldrig varit till. Inte särskilt originell med andra ord...;)

2009-10-20 @ 20:43:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jessi, igen

Onsdag! "Grey's" ikväll! Inte missa! :)

2009-10-21 @ 08:19:17
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Linda (svägerskan)

Ja, faktum är att det är en mängd olika personer som har kommenterat hur lik jag är nån annan. Och det är inte samma person jag är lik utan det är en hel drös. En visade till och med ett kort på nån tjej som jag aldrig sett förut. Men jag har dragit slutsatsen att jag har ett utseende som är "vanligt".

2009-10-21 @ 15:29:14
Postat av: pappa

Nej, Marängen, det finns bara en du. I varje fall som jag är skylldig till...!

2009-10-21 @ 15:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0