Det gick ju vägen!



Nöjd matte och nöjd kisse!

Det lönar sig helt enkelt att klaga. Så här var det. I söndags, innan jag överhuvudtaget funderade på att åka in till djursjukhuset med min kisse, så ringde jag dit bara för att få ett utlåtande av dom vad dom tyckte att vi skulle göra och dom tyckte givetvis att vi skulle åka in till dom på en gång. Vad dom inte informerade mig om då var att dom helt enkelt hade särskild helgtaxa. Det var heller ingen som talade om för mig att jag inte alls hade behövt sitta där i väntrummet i två timmar med min kisse eftersom det ändå inte fanns något som de kunde göra. Nej, istället så gick den här sköterskan runt till alla och tog en titt på alla djuren och sa inget annat än att det antagligen skulle ta ett tag.

Jag kan ju tycka så här med facit i hand att de redan då kunde talat om för mig att jag inte hade behövt sitta kvar där i ytterligare 1½ timma för att efter 1½ timma komma in till veterinären och få en snabb bedömning på 3 minuter som slutade med en nota på 1 830 kr.

Nä, det här ville vi verkligen tala om för dom att det var inte ok, speciellt inte efter att veterinären hade sagt till mig att försäkringen skulle med all säkerhet täcka det här. Ja, självklart efter självrisken på 2 500 kr då. Vi ringde med andra ord och klagade och vi fick rätt.

Så slutligen så har vi en nota på 700 kr som vi faktiskt kan köpa förklaringen för. eftersom det är den vanliga taxan som de tar.

Yeeehah!

 
 


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Gött jobbat! Man ska stå på sig, oftast lönar det sig :-) Ha en mysig kväll!

Kram Nina

2009-09-15 @ 18:38:21
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Jessi

Bra där!! Och himla mysig bild på dej och katten. :)

2009-09-15 @ 18:54:18
URL: http://jessi75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0