Min ocoola dator!

Det här inlägget skriver jag bara för att ni ska se hur jag har det med min dator när jag skriver. Den väljer nämligen helt själv ibland vart nästa ord skall skrivas. Så om det här stycket är obegripligt så vet ni vaför.

Det hela började med att jag helt plötsligt såg attinte så troligt längre. Eftersom chansen att jag skulle göra det misstaget flera gånger på rakeninte var så det  fortsättningen på det som jag skrev hamnade någon helt annan stans. Jag tänkte ju naturligtvis då att det måste ha varit jag som kommit åt enterknappen men efter att det hade hänt varannan mening så här hemma eftersom datorer ändå är hans call i livet. Svaret som jag fick av h  inte var så troligt. Så jag gåång på gång. Sen fick han sitta med mig när jag skrev för att verkligendfrågonom då var just att "du måste ha kommit åt enterknappen" Nej, sa jag då för som sagt det är knappast troligt att jag gör det gade makenkändes   visa att jaågot speciellt alls. Då förstod han vad jag menade. Den lever helt enkelt sitt egna liv. Så vi började fundera lite på vad det kunde vara och kom på att om jag låter markören stå kvar i det stycket som jag skriver så  skriver lite där istället för att sedan hoppa någon annanstans efter ett hoppar det helt plötsligt dit och. g inte gjortag. Men låter jag istället markören få vara utanför det jag skriver så slutar tangentbordet att fungera istället.de n

Fattar ni?





Dax för en liten "check up" av min dator tro?




Kommentarer
Postat av: Revell

En fråga för att ringa in problemet: skriver du inläggen direkt i bloggen eller vid sidan om i ordbehandlare(typ word eller så)? Anledningen till min fråga är om samma sak upprepas där? Testa tex att öppna anteckningar (en mycket simpel txt-editor) och se om samma sak inträffar då? Om ja kan det mycket väl vara något galet med tangentboret (typ glapp eller ngt).

2009-09-14 @ 23:14:25
URL: http://blogg.revell.se/
Postat av: Jessi

Lite småjobbigt kanske? Min dator skriver inte sina egna ord, däremot stänger den av sig själv ibland, rätt irriterande kan jag säga...

Ha en bra dag!

2009-09-15 @ 07:25:59
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Kicki

Har precis samma problem, men jag tror inte att det är blogspot som spökar hos mig eftersom fenomenet bara finns på en av datorerna. Kanske är det musplattan som är överkänslig??

2009-09-15 @ 07:42:02
URL: http://www.minavardagsbestyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0