Ur barnsmun!

Jag sitter och surfar runt lite när jag kommer in på Allt om barns hemsida och får då läsa en artikel om roliga saker som har sagts av barn ur barnsmun. Sådana här saker är så roliga att läsa för man känner ofta igen sig så och även om man inte har barn själv så är det så fantastiskt kul ändå. I artikeln så har många utav läsarna lagt in egna inlägg om egna historier. Jag tänkte därför berätta för er om roliga saker som E och A har sagt.

Först en klassiker som jag tror det flesta föräldrar har fått höra någon gång.

Lilla E är nog inte mer än 2 år när hon en kväll promt och bestämt säger " pappa, får jag ligga med dig?"

Precis när A var nyfödd och E som var 2 år var van vid min stora tjocka mage skriker till mig plötsligt " Titta mamma hon har också en bebis i magen!" när vi möter en lätt rundmagad dam. Vid sådana tillfällen låtsas man som ingenting och går vidare..

Det är inte alltid lätt att handla med två små rastlösa barn så man får var lite uppfinningsrik ibland, som  t ex att snurra kundvagnen när lille A ca 2 år förtjust utbrister " Nulla mera nulla mera" 

Vi var på semester i Turkiet hösten 07 då E var 4 år och för att kunna sysselsätta barnen en stund på dagen så hade vi med oss en bärbar DVD med en film som heter "Gittan och gråvargarna" Efter några dagars filmtittande av den här filmen så sitter vi i matsalen på hotellet och äter middag när E börjar sjunga på en igenkännade trudelutt " Gittan fittan gittan fittan" .... 

Det här inträffade nyligen då vi en lördags morgon var på barngymnastiken med E och A. Man sitter alltid i en ring först när gympaledaren ska ropa upp alla barnen. Till saken hör att A kan vara en liten tjatig kille och har svårt att vara tyst då han mitt i uppropet skriker "pappa du har jätte svettiga fötter" och pekar på C:s strumpor. 

Det här kommer många att känna igen för det hände i lördags. Det var invigning på barnens nya dagis och det fanns en trollkarl där som trollade för barnen. A är till en början ganska rädd och vill bara vara uppe i famnen på mig. Efter ett tag vågar han sig fram till trollkarlen och börjar då att avbryta med sitt tjat. Till en början är de små oskyldiga kommentarer som att " jag heter A" sen "  jag tror inte att du kan trolla bort den där" för att sen ställa sig upp och avbryta med " min pappa är också en trollkarl????" Jaha??!! sen när då?? var min och C.s spontana reaktion... 

En och annan "mus och snopp" historia har man ju också att bidra med. Jag minns framför allt en gång när vi befinner oss på Universeum och A då 2½ precis har slutat med blöja och ska följa med mig till toan. Toaletterna där är flera i samma rum så det är alltså ganska lyhört och många som står på kö. Först ska A kissa och sen är det min tur när A utbrister " mamma har du ingen snopp?" Nej, säger jag " har du mus då?" Ja, säger jag "men kan jag få se din mus då?" Nej säger jag "men jag VILL se din mus" skriker A så att alla hör och ler åt oss när vi kommer ut.   

Det kan m a o vara väldigt pinsamt och obekvämt ibland men såå roligt efteråt. Kommentera gärna med era egna historier.

/ Mamman med "skäggstubbet"     

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Åh, vad roligt! Jag skrattade hela tiden. De är så söta!



Kom på att jag kanske får skriva något annat än Linda eftersom det finns fler som heter det...

2009-02-24 @ 09:24:10
Postat av: Anonym

.. dom e ju bara för goa ... haha silka historier du har att berätta sen när dom bjuder hem sina flickvänner/pojkvänner..=)

2009-02-24 @ 21:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0