En helt ny värld!

Jag får ju ändå kalla mig en relativt ny bloggare och har väl egentligen inte varit speciellt mycket inne på andras bloggar än de som liknar min egna. Men det roliga med att ha en blogg är att man ibland får kommentarer från andra okända bloggare och man på så vis kommer in på andras bloggar.

Jag blev därför mäkta imponerad idag när jag då styrde pekaren in på en blogg dit jag aldrig tidigare hade varit eller ens hade funderat på.

Det var en värld full av heminredning, en värld full av inspirationstips, recept på hemmalagade goda Limecheesecakes, helt enkelt en värld beståendes av en massa fantastiska människor som har det som jag saknar. 

Nämligen känslan för det hemtrevliga, känslan för inredning, för boning. Ja, ni vet en sådan härlig lantlig inredning där allting är ljuvligt vitt med en massa söta och helt underbart gudomliga söta detaljer. Kort och gott precis så som man ser att alla hem ser ut i inredningstidningar.

Men fram tills nu då så har jag i min enfald  trott att det inte finns folk som egentligen kan bo så där ljuvligt. Men nu vet jag bättre och jag känner mig lite lite som en sämre människa för det faktiskt. För jag vill egentligen också ha det så eller vara en sådan kreativ inspirationsspruta men jag känner att jag saknar medel för att jag nog skulle bli en sådan.  

Därför så ska jag nu ta mig en funderare på vad jag kan och är bäst på som inte de kan så att det kan få mig att känna mig som en bättre människa igen.


/ Marielle som är bäst på att se när andra är bättre än mig! 



       

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag kan få prestationsångest av andras bloggar, det känns som att alla hinner med så mycket, har det så fint, köper nya fina saker hela tiden... Men man får väl försöka räcka till på nåt sätt, hur vet jag dock inte. :) Tack för bloggtipsen förresten!

2009-04-06 @ 15:02:57
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0