Fint besök!

Idag har jag fått finbesök. Min pappa och min syster är på besök från Stockholm. Så nu när vi sitter här runt bordet och diskuterar både det ena men mest det andra (som idag handlar mestadels om min deklaration) så kom vi också in på hur vi uppfattade vår pappas yrke som små och hur roligt det kan vara när de sen förklarar och det inte stämmer.

Anledningen till att vi kom in på det här ämnet var för att min lilla E nyligen hade berättat för alla barnen på dagis att hennes pappa minsann jobbade med att sitta och köra traktor hela dagarna!! Där ser man. Jag som trodde att min man jobbade med datorer!! Jo, hade E sagt det gör han det med men mest sitter han och kör traktor.

När jag var liten så jobbade min pappa på Lv6 i Göteborg och för er som inte är så insatta i det militära så är det här en militärförläggning. En militärförläggning som ligger djupt inne i en "grotta" som jag kallade det när jag var liten. 

När jag då var och hälsade på min pappa på hans jobb så stod det ofta en massa tomma, urdruckna kaffemuggar av plast på hans bord och därför, så klart, jobbade min pappa med att fika och dricka kaffe. Min syster däremot hade en helt annan uppfattning om att vår pappas yrke, som i hennes ögon var smörknivschef, eftersom hon faktiskt hade varit med honom på jobbet en gång och då hade fått hjälpa honom att tälja just en smörkniv i trä.      

Vad mina barn tror att jag gör på mitt jobb eller vad E just fick traktorförare ifrån, det vet jag inte. Men eftersom mitt jobb årligen har en julfest för alla anställdas barn där Tomten och ett par clowner alltid kommer på besök. Så är det ju som så att på mitt jobb, som har i huvudsaklig uppgift att dansa runt granen och sjunga julsånger så kan man ju som barn kanske då tro att vi självklart stöter på en jobbig clown i korridorerna. Som faktiskt försöker inbilla oss att näsduken som han precis snöt sig i inte alls innehöll snor utan faktiskt och i själva verket våra månadslöner.
    

/ Sett ur ett barns ögon!
    

Kommentarer
Postat av: Kicki

Åh, jag vill oxå jobba där du jobbar....

2009-04-08 @ 08:29:05
URL: http://www.minavardagsbestyr.blogspot.com
Postat av: Therese

Haha, ja det är inte så lätt. Mina barn trodde att jag var kock när jag var servitris, att jag var läkare när jag är undersköterska...och nu tror dom att jag ska bli polis för att jag ska jobba på fängelse...

Det är inte så lätt alla gånger.

Må så gott.

2009-04-08 @ 09:42:02
URL: http://http.//www.tess74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0