Ett inlägg om lite ditt men också lite om datt!

Fredagen är här och jag är något trött. Trött för att jag dels inte riktigt känt mig på topp dom här senaste veckorna. Det började ju med en urinvägsinfektion som sen övergick till lite nästäppa och sen lite känningar av halsont för att sen avslutas med HOSTA. Det känns dock lite bättre på den fronten idag (peppar peppar...) men sen har ju det här varit min första vecka på min nya tjänst, nya saker har behövts läras in och nya människor som ska läras kännas och dom mig. 

Så just nu snurrar olika diagnoskoder och vårdgivare runt i skallen på mig och jag är så tacksam över att det är fredag. Lite längre arbetsdagar har det också varit och med det mindre tid hemma med barnen men på söndagskväll så kommer jag nog tacka gudarna för det då jag har varit själv med barnen hela helgen.

Tränat har jag fått gjort den här veckan också, inte för att jag har varit helt stillasittandes de senaste dagarna men det har ju mest blivit promenader och en enstaka löprunda men nu känner jag att jag är på gång igen. 

Och på söndag vankas det kalas för min äldsta systerson Robin som blir 13 år, en liten kille som har blivit stor och som moster Marielle såg för första gången när han var typ 1 sekund gammal. Jag var nämligen med på förlossningen men det är en historia i sig som nästan kräver ett helt eget inlägg. Fast det klart, min pappa fyller ju år den dagen också för min syster Linda har nämligen en egenhet att lyckas föda sin barn på andra familjemedlemmars födelsedagar. 2 av 4 förlossningar har hon i alla fall lyckats göra det på.

En annan Robin är ju våran tennisgud R. Söderling. Hur coolt är inte det här att han är vidare till final då? Och hur coolt är inte det att C: s kusin Jenni är förlovad med honom och om man får lov att skryta lite extra i dessa tider så har jag ju själv träffat honom några gånger också för den delen, så det så =)

Tyvärr så blev det inga räkor idag, som det sig så ofta bör. För dom var slut helt enkelt och fredagar som för oss alltid är lika med räkor (om vi är hemma då) så nu står både C och jag helt handfallna och mållösa.

Så vad sjuttsingen ska vi äta ikväll nu då?
 



Mina vänner, ha en riktigt skön fredagskväll!

A bientôt!


       


Kommentarer
Postat av: anne

Diagnoskoder och vårdgivare, var jobbar du?



Sv. Klart det är Visby! :)

2009-06-05 @ 22:09:11
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Hm. Vad har man för bakgrund som skadereglerare?

2009-06-05 @ 22:18:20
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0