Preskriberat?

Medans grannarna har sitt poolparty så sitter jag här en kort stund för att bekänna en synd. Eftersom Michael Jackson är dagens samtalsämne så har givetvis jag också ett stort "Michael Jackson minne" 

Jag kan erkänna att jag egentligen aldrig har varit något jättefan av honom men jag har absolut alltid gillat musiken. Men sommaren -97 var han i Göteborg och det var ett enormt stort stohej kring detta. Därför var jag givetvis tvungen att hänga där jag med. Men vad jag inte visste då var att jag faktiskt skulle få se konserten också. Live, utan biljett. För att köpa någon biljett var absolut inte aktuellt för mig och det intressanta kring det här är vad desperationen kan göra med en människa. För vi bestämmer oss då helt enkelt för att planka in på stora Ullevi för att få se konserten.

Japp, ni hörde rätt. Planka in på Michael Jacksons konsert på Ullevi. Det mäktigaste är att det här var inget ovanligt för mig, för bara någon månad innan så hade jag plankat in på U2:s konsert på Ullevi också. Jag hade med andra ord vanan inne.
 
Det krävs en liten kropp, ett litet mått av dårskap och kanske några öl innanför västen men vi kom in. Vi lyckades ta oss in innanför snurrgrinden, lura vakterna och sen ta de långa och många trappstegen uppför konsertarenan utan att se det minsta onormal ut för att sen slutligen kunna se konserten.

Och det här skriver jag givetvis med på min CV. Alltid!



Preskriberat nu eller?

   

Kommentarer
Postat av: Jessi

Självklart är det preskiberat! Jag har aldrig varit nåt Jackson-fan, vare sig av han som person eller hans musik men visst är det tragiskt att han gick och dog. 50 år är ju ingen ålder.

2009-06-27 @ 07:39:21
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: Anna

Klart att det är preskiberat ;-)



2009-06-27 @ 10:02:41
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Linda (syster)

Hmm jag ska tänka på detta. Du vet om att pappa läser våra bloggar och han kanske drar av detta från arvet.. KRAM

2009-06-27 @ 11:29:33
Postat av: Carina

Efter tio år skall väl sådant preskiberas eller???

Fast jag var ju ärligt på denna konserten, betalat och allt. :) ler

2009-06-27 @ 11:35:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/engverth/
Postat av: messan

Haha, den var bra! Vilka bra konserter du plankat in på! Hade gärna hängt med på U2 konserten. Bra va?

Lite "dumma" saker måste man göra, det är det som är livet:)

Kram

2009-06-27 @ 12:55:22
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: anne

Hahaha! Fast jag plankade in på deep Purple på Hovet påstår min kompis. Jag trodde hon hade biljett till mig men så var inte falet. In kom jag på något j-la vänster iaf. Fast, Deep Purple gjorde just inget intryck...

2009-06-27 @ 21:23:24
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: malin (syrran)

haha.. detta kommer jag ihåg när du gjorde... var inte det med han D?

2009-06-29 @ 23:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0