Ja tack!

Fick nya numret av "IForm" idag där de hade recept på hemmagjorda snackskakor och jag var bara tvungen att dela det receptet med er.

Jag har inte gjort några ännu och måste antagligen köpa hem varenda ingrediens innan men jag känner att det nästan är ett måste.

Snackskaka 

Recept ( ca 26 kakor)

150 g valnötskärnor
200 g kärnfria katrinplommon
120 g boveteflingor
80 g kokosmjöl
1 KRAV-märkt citron, bara skalet
2 KRAV-märkta apelsiner, bara skalet
3 tsk korngräspulver
60 g soltorkade blåbär

Marinad:
1,5 dl råsockersirap
1 dl crunchy jordnötssmör
1 vaniljstång
2 msk apelsinsaft 

Så här gör du:
Hacka valnötskärnor och katrinplommon i små bitar. Riv skalet på citronen och apelsinen. Knåda ihop alla ingredienserna. Värm sirap och jordnötssmör i en stekpanna tillsammans med vaniljkorn och apelsinsaft, häll det över massan och blanda ordentligt. Klä en ugnfast form (34 x 20 cm) med bakplåtspapper och bred ut massan. Grädda på nedersta falsen i ugnen i 200 grader i 20 minuter. Skär massan i cirka 26 kakor och ställ dem på högkant på en plåt. Grädda dem i 15 min i 150 grader.


Kakan på bilden är inte den samma som i receptet.

/ Buon Appetito!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0