En blå lördag!

Nej, ingen deppig lördag utan jag pratar faktiskt om att jag tycker att ordet lördag är blått.  Ända sedan jag var liten så har jag tyckt att ord och bokstäver har olika färger. Jag ser alltid en färg när jag hör/läser ett ord.
 
Lördag= blå
Söndag= vit
Måndag= orange
Tisdag= grön
Onsdag= beige
Torsdag=mörkgrön
Fredag= vit


Samma är det med namn. Mitt namn, Marielle tycker jag är blått. Linda min systers namn är rött och min andra syster Malins namn är också blått. Och Missi, vår stora lurviga kisses namn det är rött. Men det kanske mer är för att han är en röd katt.   

  

Är det här vanligt? Tänker ni så här också? och har ni andra färger i så fall? 

 

Kommentarer
Postat av: Jessi

Kan inte påstå att jag tänker i färger men jag blir ju nyfiken vilken färg mitt namn har? :)

Och katten är väldigt söt, nästan lika fin som mina..;)

2009-05-09 @ 12:12:36
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: anne

Hmm. Det där får jag nog klura litet på! :)

2009-05-09 @ 17:03:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Sandra

häftigt! jag själv tänker inte så, men jag såg något program på TV en gång om en som var precis likadan. Eller om det var siffror, att han såg varje namn, sak eller ord som en siffra.

2009-05-09 @ 19:20:47
URL: http://goodgonebad.wordpress.com
Postat av: Malin (syrran)

Jag har alltid ansett att lördag e röd... vet inte varför.. jag tycker den känns tjock oxå.. och fredag den e smal.. och den e nog lite grön..=).. haha.. sjukt hur man uppfattar saker och ting... =)

2009-05-12 @ 01:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0