Middagstorka!

Det råder total middagstorka i det Ekenerska huset. Jag står som ett frågetecken varje gång det ska vankas middag och jag blir helt hispig till slut för det ska inte bara vara snabblagat utan det ska vara näringsrikt också.

Hjälp, vad hände med den duktiga Marielle som redan på söndagen satt och gjorde små matlistor och middagsscheman för hela veckan. Hon den där Marielle som alltid lagade så varierande mat med bra råvaror.

Jo, ja just det ja. Hon är ju inte mammaledig längre och hon jobbar dessutom varenda vecka mån-fre och hon orkar helt enkelt inte vara så planerande längre. För visst hade mina middagscheman och matlistor sin charm men det går inte att komma ifrån att jag förr kunde ägna en hel söndag till att slå upp recept, skriva matlista och sen åka för att inhandla maten också. 

Jag har helt enkelt mognat och vuxit ifrån den där fasen nu och jag har dessutom kommit på att jag vill göra andra saker på mina lediga söndagar. Som att hitta på något kul med familjen, sitta och slöa i soffan eller varför inte bara få åka och köpa hämtmat eller gå på restaurang.

Mognat eller inte...skönt och slappt är det i alla fall.



Does were the days!

Men idag blir det pastasallad med kyckling och halloumiost och det kom jag på nu under tiden jag skrev.
 
Alltid någon som blir inspirerad kanske?

    

Kommentarer
Postat av: Zun

Ja, tack för den inspirationen! Här blev det kebabpizza från lokala pizzabagaren idag. Jag skäms.



Annars är det mycket blodpudding, korv, köttbullar, pannkakor, korv, tortellini, korv, fiskpinnar och korv här hemma. Jag blir så less på mig själv! Hur ska man kunna få in bättre matrutiner med två småkottar i hasorna?



Kram Zun

2009-05-11 @ 18:15:26
URL: http://zunderbar.blogspot.com
Postat av: Nina

Hahaha! Jag har exakt samma "ordning" bland mina recept :-) Ha en bra måndagkväll!

2009-05-11 @ 20:42:29
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: anne

Den där söndags-Marielle sitter på en pinne med söndags-Anne och fnissar och vickar med tårna! Tror jag!

2009-05-11 @ 20:54:36
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jessi

Det är inte alltid så lätt att hitta på mat...speciellt inte om man lagar mat hela dagarna på jobbet, då är det inte så inspirerande att ställa sig vid spisen när man kommer hem. Det är därför jag tvingar hem mina vänner på middag ibland, roligare att laga mat om man har nån mer att laga till! Och sjömansbiffen blev bra, väldigt enkelt i lergryta!

2009-05-11 @ 21:31:02
URL: http://jessi75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0