Snor snorig snorigast!



Ja, så var det dags för nästa barn att dras med en förkylning. En förkylning som ger nästäppa, snorig näsa och torrhosta. En förkylning som ger mig som förälder dåligt samvete. Ett dåligt samvete för att inte veta exakt vilket beslut som ska fattas och vilket beslut som är det rätta.

Jag pratar givetvis om vård av barndagar. För jag tycker att det är svårt att veta. För oavsett hur jag gör så pockar ett litet dåligt samvete på mig. Ett dåligt samvete för att inte veta om jag gjort det bästa beslutet. För visst är det väl allt som oftast så att det lilla sjuka barnet visar sig i själva verket vara ganska så piggt när beslutet om att stanna hemma väl har tagits.

Eller visst är det så att samvetet gör sig väldigt påminnt de gånger då beslutet om att få gå till skola/dagis väl har fattats. Men i just det här fallet så vet jag inte.

Status:
Genomtäppt näsa
Torrhosta men ingen feber.
Allmän tillstånd gott men med svårigheter
att göra nåt annat än att andas genom munnen.

Hur brukar ni resonera?

          


Kommentarer
Postat av: Anna

Det var några år sedan jag kunde "vabba" men jag gick mycket på allmäntillståndet, inte febern. Sen vet jag att det är mycket mer tempo att vara på förskolan, dom måste orka klä sig själva, leka och hänga med på skogspromenader etc. Barn är ju lite dåliga på att känna efter hur mycket dom orkar, har dom kul så kör dom tills dom stupar. Man får gå lite på om dom är lugnare eller bråkigare eller, ja du vet.

Jag var hemma en gång för mycket istället för en gång för lite. Men om du är osäker och tycker att lillkillen är som vanligt förutom nästäppan så kan du lämna och tala om för personalen att du vill att dom kollar lite extra om han orkar annars be dom ringa. Det tycker jag är schysst både för honom och personalen...



Kram

2009-10-26 @ 21:39:07
URL: http://ionlywish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0