Julstress eller multitasking!

Är du julstressad? Jag brukar ofta svara nej på den frågan för jag känner i ärlighetens namn ingen stress inför julen. Men jag har däremot allt som oftast kommit på nu på senare år att det nog mest beror på att jag är trög. Eller trögstartad rättare sagt. Det är som det här med att packa väskan inför sin stundande semesterresa. Jag kan bara inte göra det förens absolut i sista sekund och samma är det med julen. Klappar köps endast i sista sekund och dom slås in i precis innan de ska öppnas, granen tas in och kläs i sista andetaget, köttbullarna steks och julgodiset bakas samtidigt som sista luckan i Bingo Lottos uppesittarkväll öppnas. 

Med å andra sidan så gör pressen inför julen och själva julafton mig ganska så effektiv. Jag har väldigt svårt för att hitta själva känslan innan och de rätta takterna inför julen sitter bara i om det är precis strax innan själva julafton. Sen brukar i och för sig själva julkänslan sitta kvar hela vägen fram till trettonhelgen då jag nu i några års tid faktiskt blivit sjuk och sängliggandes med förkylning och halsont. Kanske en följd av att man slappnar av och tillåter sig först då att känna efter. 




Som den multitasking kvinna jag är så måste jag nu rusa vidare för en julavslutning samt mathandling samt julkransletning samt.......

Men stressad det är jag inte mer som ett levnadsätt tycker jag =)


Hoppas att ni får en skön fjärde advent idag!

   


 


           

Kommentarer
Postat av: messan

Önskar dig en god jul och ett gott nytt år!

Skönt med en stressfri jul och hoppas du slipper förkylning!

Varm julkram

2009-12-20 @ 11:31:00
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Jag är inte heller direkt julstressad av mig, men det kanske mest beror på att vi nästan aldrig firar hos oss ;-) Stressen är nog mest hos föräldrar eller svärföräldrar, hihi!

Kram Nina

2009-12-20 @ 18:15:11
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Jessi

Jag är inte stressad alls men så har vi ju lagt ner det där med julfirande nästan. Träffas hos föräldrarna och äter och umgås bara.

2009-12-20 @ 18:27:17
URL: http://jessi75.wordpress.com
Postat av: messan

Tack det samma! Ha det gott nu! Kommer göra lite inlägg om du vill:)

Ser fram emot stranden och värmen:).

Kramar

2009-12-20 @ 22:26:38
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Therese

Nä inte någon stress över julen i så fall över att vi inte har tid att fixa med saker hemma mer än att hålla i ordning. SV: ja vad gör man det är ju helt omöjligt att hitta nån........ borde inte vara så. kramar

2009-12-20 @ 23:08:14
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0