En medlidande blick!

Idag var sista arbetsdagen för en vän på jobbet eftersom hon skall gå hem och vara mammaledig för första gången. Vi har under de här månaderna pratat en del om graviditeter och nu på senare tid även förlossningar. Precis innan hon skulle gå så pratade vi lite om när jag var gravid för första gången, hur speciell man kände sig med sin stora runda mage. Jag minns också att alla andra fick mig att känna mig speciell. Det kunde vara en blick, ett leende, någonting som de sa som helt enkelt fick mig att känna mig unik med "min" bebis i magen. Idag är jag 5 år äldre, jag är klokare och har väldigt mycket mer erfarenhet på nacken och dessutom så har jag fattat grejjen! Jag vet idag varför jag fick alla menande blickar, det lilla leendet och de vänliga orden. Det var MEDLIDANDE! Medlidande för det som komma skulle! Jag vet det här idag för jag gör likadant själv! Man önskar den blivande mamman lycka till och tittar lite med snett huvud och småler...(för att tänka för sig själv: Nu du, kommer du att få vara med om resa, en resa in i smärtans tecken :-) 

 

Lycka till alla söta blivande mammor med era härliga magar! (är lite avis men bara lite lite yttepytte lite...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0