Kärlekshistoria!

Idag har jag lyckats komma iväg på bio. För mig är det något speciellt med att gå på bio.Det kan vara förväntningarna på filmen eller känslan om att det skall vara en bra historia. Ikväll blev  det "Benjamin Buttons otroliga liv". En kärlekshistoria rakt av. En kärlekshistoria som får mig att bli kär, kär i kärleken, i förälskelsen mellan två människor. En film som odlar en och annan tanke i mitt huvud, den får mig att känna efter och uppskatta det man har i livet. "Inget är beständigt" som det sas både en och två gånger i filmen. Det är ju sant, såå sant. Den fick mig att tänka efter över mitt liv och hur komplicerad kärleken kan vara. Hur många som ändå tvingas leva ifrån varandra trots så mycket kärlek mellan varandra. Jag gick ut från bion med en känsla av att nyttja tiden maximalt och få ut så mycket som möjligt av livet för att mötas av ett telefonsamtal om magsjuka barn och sönderslagna hakor.... Tillbaka till min verklighet, min alldeles egna "Marielle Ekeners otroliga liv" där det kanske inte riktigt går att mätas med en biofilm men ändå min alldeles egna kärlekshistoria.....


Kärlek kärlek kärlek..så vackert.


..och kärleken till sitt magsjuka barn..

/
I´ll be back!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0