Minnesbilder!

Tänk vad en viss musik och vissa låtar kan väcka minnesbilder och känslor inom en. Den här låten har jag inte hört på evigheter men direkt när jag hörde den idag så framkallade den alla de känslor jag hade då och alla de minnesbilder från den svunna tiden från sommaren 1997. Det året då jag ansåg mig vuxen nog att flytta hemifrån och då jag gjorde ett försök att klara mig på egen hand.

Ack, så ung man var då och ack vad man bidrog sig med tankar som att allt skulle bli så mycket bättre bara man fick sin egna lägenhet och sitt egna liv att ro om. Long kiss goodbay till hemmalagade middagar och en mamma som handlade hem toarullar åt en. 

 


 

12 år senare så vet jag bättre men låten är fortfarande grymt bra.


Kommentarer
Postat av: anne

Jag var 18 när mina föräldrar flyttade ifrån mig (till grannstaden, jag fick en egen lgh och gick klart gymnasiet), men eftersom jag är storasyster och hade fått ta en hel del ansvar hemma, så togs jag inte på sängkanten med allt vad egenansvaret innebar.

2009-07-03 @ 20:19:35
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Zun

Puss på dig, raraste!



Den låten är grymt bra. Fortfarande. Vad gäller klivet in i vuxenvärlden så är jag nog glad att man var lite naiv och inte kunde föreställa sig hur kämpiga vissa dagar kan vara ibland. Samtidigt finns det ju enormt mycket lycka som man aldrig heller kunde föreställa sig innan och man växer med ansvaret, uppgifterna, motgångarna och framgångarna. Men visst var det enkelt när man hade någon som tog hand om en som bara ens föräldrar kan....



Kram Zun

2009-07-03 @ 21:36:48
URL: http://zunderbar.blogspot.com
Postat av: soffie

ja vissa låtar tar en tillbaka i tiden, det är helt otroligt att hjärnan kan minnas så,

hoppas du har det bra i sommaren:O)

2009-07-03 @ 22:56:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Revell

Uj, den låten hade jag nästan glömt - så grymt bra! Sorgsen men grym... Undrar just vart hon tog vägen, Dilba? En av systrarna Demirbag - ni kanske vet vem hennes syrra Dee är? Dansade bakom E-type (eller dansar, vad vet jag?)

2009-07-04 @ 21:51:33
URL: http://blogg.revell.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0