And the looser takes it alls!

Det är för mig en ära att sitta här och blogga salongsberusad ( eftersom det sker rätt så sällan) , jag känner mig upprymd, jag snubblar fram på tangentbordet och jag har svårt för att hålla tankarna i ett jämt flöde. Efter att ha först "hånglat" (pussat och kramat C) så var min blogg det första jag tänkte på nu när jag kom hem. Jag har haft så kul ikväll och nu sitter jag här och skriver och luktar illa om fötterna ( ni som var med ikväll vet vad jag menar) Jag blir förundrad varje gång jag är på AW med mina vänner, över hur kul det är och varför vi (C och jag) inte gör det här oftare, fast då slår det mig, att just det, vi har två små barn!! och AW för oss med små barn betyder barnvakt! 
Lite kort om kvällen:
Vi började kvällen med lite biljard, M, L och jag. Jag måste erkänna att jag tror att det var första gången för mig och de som såg mig, när jag spelade biljard ikväll, inte blev särskilt förvånade. Det faller liksom inte naturligt för mig att spela biljard. Jag kan komma på tusen anledningar till varför jag känner så. För det första, jag har för små knogar/händer för att vila kön på, kön är desutom alldeles för lång för mina armar ( lägg märke till att jag menar kön med uttal K) jag får också ont i den axlen, på den armen som könen skall vila på, innan man skjuter iväg kulan m .m. Jag är kass på sporten och tycker att den är urlöjlig...och jag är inte alls bitter. Efter min match i biljard med en överlägsen L och M så satte vi oss för att äta och dricka gott. Eftersom vi alla 8 är tjejer och arbetskompisar (7 av oss) så är det ganska oundvikligt att man sitter och skvallrar lite. Lika underbart varenda gång. Egentligen inget nytt skvaller för det var länge sen det hände något uppseendeväckande på våran arbetsplats, men det är lika kul varenda gång att prata om gamla smaskiga händelser om och om igen. Efter det, var vi som jag nämnde igår, iväg och bowlade. Jag stegar dit i gott mod eftersom jag i mitt enfald tror att den här gången, just den här gången, så ska jag minsann spöa skiten ut alla. Den här taktiken funkar inte riktigt eftersom jag redan efter några slag in i första serien kan konstatera att jag ligger riktigt illa till. Då är det bara att ta till andra metoder. Jag lägger mig lågt helt enkelt för att slippa pressen över att försöka slå de andra. Funkar faktiskt ganska bra eftersom jag även spär på min dåliga situation med att sprida ryktet att vinnaren måste bjuda förloraren på en öl efteråt. Jag förlorade långväga kan man säga. Jag lyckades dock att slå en strike en sekund innan vår tid var ute, men den räknades inte och därför var det heller ingen som kunde bevisa att jag verkligen var förloraren, så någon öl blv det inte.... Men ingen är gladare för det än jag, för jag bowlade ikväll för att det var kul (sen att det svider i hjärtat lite över min strike, det tar vi imorgon)


Team 2 som faktiskt vann, det säger ju mer om mina medspelare än vad det säger om mig!

Jag är en djävul på att bowla eller...?

/ God natt mina vänner...eller god morgon, beror ju helt på när ni läser det här...             

Kommentarer
Postat av: Linda (syster)

Ingen promenad nu på morgonkvisten då? Kul att se att du hade det kul igår...kram

2009-03-07 @ 08:57:37
Postat av: Lina

God morgon får jag säga för min egen del !

Tack för tappert kämpande igår ! En mycket lyckad och trevlig kväll !

Antar att du han med tåget och kom hem säkert med tanke på att du bloggade redan igår kväll :)



Själv sitter man ju på jobbet... en lördag...

Är lite trött om man säger så. Vaknade inatt och kände att det här kommer aldrig att gå...

Snart hemgång och sängen som väntar !



Snygg hår föresten ! I vilket fall var det snyggt igår :)



Ha en trevlig helg !

Massor med kramar

Lina

2009-03-07 @ 12:08:18
Postat av: Malin (syrran)..

.. haha du suger verkligen på bowling... tur att det inte går i generna... !!!

2009-03-07 @ 22:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0