Städerska sökes!

Jag tycker att det finns andra saker, andra mycket viktigare saker att lägga sin tid på. Därför funderar jag på att skaffa städhjälp till hemmet. Nu har jag inte kollat upp vad det kostar så jag kan inte uttala mig om det skulle vara värt det men som jag känner just nu så ska det mycket till för att jag skulle känna att det inte skulle vara värt det.

Jag gillar verkligen att ha ordning och reda runt omkring mig. Det ska lukta fräsht och allt ska skina och se blankt ut. Fönstrerna ska vara välputsade och kläderna vikta och strukna. Blommorna ska vara vattnade och diskmaskinen upplockad och inga smulor ska ligga kvarglömda på middagsbordet.

Men jag har inte tid. Eller jag har naturligtvis tid för det handlar givetvis om hur man väljer att prioritera sin tid. Men jag vill göra så mycket annat just den tiden som jag faktiskt är ledig. Jag vill kunna umgås med min familj mycket mer effektivt, jag vill kunna sticka iväg och träna när jag vill och inte behöva känna att det blir på bekostnad av hemmet eller min tid med mina barn.

Jag vill kunna slippa känna ångest över ogjorda måsten här hemma, slippa känna mig tråkig för att jag bara måste vara inne och städa vid eventuellt fint väder. Jag vill kunna visa upp ett välstädat hem utan att ha behövt stressat ihjäl mig innan för att hinna dammsuga och plocka undan.
 
För det är det som det handlar om. Jag vill att mitt hem ska vara fint men jag vill också att vi ska kunna leva och bo som man ska göra med våra två små barn utan att behöva ha känslan av ett ostädat hem och utan att våra barn ska behöva känna att det inte får stöka ner eller tassa på tå för att röra till det.

Vad säger ni andra? Vad har ni för erfarenheter? Är ni för eller mot? 



Någon som känner någon som känner någon som känner någon som vill städa?


Kommentarer
Postat av: Malin (syrran)

Hade jag bara haft mer tid och inte redan 3 jobb så hade jag glädjeligen ställt upp som städerska... I LOVE it ju!! =)... jag vet KNÄPP!!! =)

2009-05-18 @ 19:52:50
Postat av: anne

Jag är FÖR. Jag har inte en chans att hinna med allt som borde göras och som du säger så handlar det om prioriteringar. Jag har inte kontaktat någon för offert än, väntar nog till 1 juli (?), det var väl då den nya lagen/lösningen skulle börja gälla.

2009-05-18 @ 20:24:59
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Frågestund i bloggen nu! Den som kommer med bästa frågan enligt mig får ett presentkort från kicks på 250 kr, så passa på!

2009-05-18 @ 20:28:17
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: soffie

hade jag pengar så skulle jag absolut anlita städhjälp uuu va gött att slippa det,

må gott

2009-05-18 @ 20:34:36
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Eftersom alla andra är för så är jag emot - nej jag skojar bara - om man vill ha städhjälp och har råd med det - go for it. Det handlar ju oftast inte bara om en önskan om att ha det städat utan lika mycket av sinnesro att veta att det är städat. Hemma hos mig ser det emellan ut som en knarkarkvart men det är ju bara för att jag har en alldeles för slapp inställning till vad städat är (å andra sidan skulle jag ju aldrig komma på tanken att utsätta någon annan för det genom att bjuda hem någon). Blir man däremot hembjuden till mig är det gnistrande rent =)

2009-05-18 @ 20:51:48
URL: http://blogg.revell.se
Postat av: Revell

Eftersom alla andra är för så är jag emot - nej jag skojar bara - om man vill ha städhjälp och har råd med det - go for it. Det handlar ju oftast inte bara om en önskan om att ha det städat utan lika mycket av sinnesro att veta att det är städat. Hemma hos mig ser det emellan ut som en knarkarkvart men det är ju bara för att jag har en alldeles för slapp inställning till vad städat är (å andra sidan skulle jag ju aldrig komma på tanken att utsätta någon annan för det genom att bjuda hem någon). Blir man däremot hembjuden till mig är det gnistrande rent =)

2009-05-18 @ 20:53:14
URL: http://blogg.revell.se
Postat av: Revell

Eftersom alla andra är för så är jag emot - nej jag skojar bara - om man vill ha städhjälp och har råd med det - go for it. Det handlar ju oftast inte bara om en önskan om att ha det städat utan lika mycket av sinnesro att veta att det är städat. Hemma hos mig ser det emellan ut som en knarkarkvart men det är ju bara för att jag har en annan inställning till vad städat är (å andra sidan skulle jag ju aldrig komma på tanken att utsätta någon annan för det genom att bjuda hem någon). Blir man däremot hembjuden till mig är det gnistrande rent =)

2009-05-18 @ 20:56:53
URL: http://blogg.revell.se/
Postat av: Catharina

Tja för eller emot ?! Jag är nog lite kluven. Tycker å ena sidan att var och en ska ta reda på sin egen skit. Man bör inte ha större än att man fixar det. Men å andra sidan så är det ju inte fel ändå om man tänker efter... Tänk att komma hem till ett nystädat hem....Vore ju rätt skönt fast frågan är om jag verkligen skulle lägga pengar på det. Jo kanske men jag fick nog ha väldigt många slantar över då..... Kan också säga dig att du ska vara glad så länge du har småbarn på dagis...... Då är allt som du lämnade det på morgonen när du kommer hem .Så är liksom inte fallet längre när man har tonåringar som jämnt kommer hem före en själv:) Fast ibland händer det förstås att någon duktig tonåring städat när man kommer hem. Men det hör liksom inte till vanligheterna ....

2009-05-18 @ 21:39:55
URL: http://www.metrobloggen.se/cathscorner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0