I förkylningstider!

Eftersom det absolut inte står någon träning på schemat idag med mina lätta "minisvin" symtom som nässtäppa och kraftig utmattning så blev jag först helt ställd. För vad gör man hemma vid den här tiden på kvällen annars? Barnen är nattade och någon ork för att sätta igång något storprojekt här hemma utan maken finns ju inte heller.

Så då slog det mig. Varför inte läsa en god bok?

  

 

Handlingen:
Daniel Ford har 36 dagar kvar att leva.
Nathan Verney och Daniel Ford var sex år när de träffades och blev bästa vänner. Trettio år senare döms Daniel för mordet på Nathan och han har nu en lång och ensam vandring till elektriska stolen framför sig.
Fader John Rousseau vandrar den här sista månaden med Daniel och de rotar fram resterna av hans förflutna för att försöka förstå hur hans liv kunde få ett så tragiskt och onödigt slut.
Berättelsen rymmer kärleken, sveken och vänskapen i en mans liv under de våldsamma händelserna i USA under 1950-, 60- och 70-talen. Det är också historien om det brutala mordet på Nathan Verney och skuldkänslorna hos den enda man som älskade honom.




Som återkommer med recension när boken är utläst. 

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Stackare, är det din tur nu :-( Krya på dig illa kvickt!



Sv: Jag jobbar på personalavdelningen som friskvårdsansvarig, med allt vad det innebär. Men jag hoppas att jag har undkommit kamerorna ;-)



Ha en mysig kväll! Kram Nina

2009-11-16 @ 21:03:50
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Jessi

Låter som en bra bok! Ser fram emot en recension.

2009-11-17 @ 07:44:23
URL: http://jessi75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0